بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
در معاملات روز جاری؛

قیمت طلا با رشد مواجه شد

بهای هر اونس طلا امروز با ۰.۳۰ درصد افزایش به ۱۸۵۹ دلار و ۳۳ سنت رسید.
کد خبر : ۲۵۸۷۸۷

قیمت طلا

به گزارش بورس نیوز، بهای هر اونس طلا با ۵.۳۰ درصد افزایش به ۱۸۵۹ دلار و ۴۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۲۹ درصد افزایش به ۱۸۶۰ دلار و ۴۰ سنت رسید.



مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار سیتی ایندکس گفت: با تعطیلات سه روزه در ایالات‌متحده که به معنای نقدینگی کمتر از حد معمول است و عدم داده‌های سطح بالا تا روز چهارشنبه، ممکن است متوجه شویم که طلا در محدوده محدود خود در حدود ۱۸۵۰ دلار باقی خواهد ماند؛ مگر اینکه کاتالیزور جدیدی وارد شود. دفاتر دولت فدرال، بازار‌های سهام و اوراق قرضه و فدرال رزرو روز دوشنبه به دلیل تعطیلات روز یادبود در ایالات‌متحده تعطیل خواهند بود.

بخش بزرگی از عملکرد ضعیف طلا به دلیل حرکت سرمایه‌گذاران به سمت پول نقد با کاهش بازار‌های سهام بوده است، در حالی که قرنطینه در چین نیز تقاضا را کاهش داده است. به طور معمول، ماه ژوئن برای طلا یک ماه نزولی است، اما به نظر می‌رسد این الگوی فصلی یک ماه به جلو منتقل شده است.

سهام آسیایی با افزایش قیمت وال‌استریت همراه شدند؛ در حالی که دلار نزدیک به پایین‌ترین حد پنج هفته‌ای قرار گرفت، زیرا سرمایه‌گذاران پس از افزایش شدید در ژوئن و جولای بر روی کاهش احتمالی انقباض پولی ایالات‌متحده شرط‌بندی کردند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر