بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
در معاملات روز جاری اتفاق افتاد؛

روند نزولی طلا و رسیدن به ۱۸۳۶ دلار

روند نزولی طلا و رسیدن به ۱۸۳۶ دلار
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۳ درصد کاهش به ۱۸۳۶ دلار و ۷۸ سنت رسید.
کد خبر : ۲۵۸۸۹۱

روند نزولی طلا و رسیدن به ۱۸۳۶ دلار

به گزارش بورس نیوز، بالا بودن اطمینان مصرف‌کننده در آمریکا و قدرت گرفتن دلار بازار طلا را تحت فشار قرار داده و قیمت این فلز گران‌بها را کمتر از ۱۸۵۰ دلار در هر اونس نگه داشته‌است.



شاخص اطمینان مصرف‌کننده در آمریکا طبق آخرین گزارش‌ها تا ۱۰۶.۴ پایین آمده‌است، درحالی‌که در ماه قبل برابر با ۱۰۸.۶ بود. اما بازار طلا عکس‌العمل چندانی به جدیدترین اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان نداده و درعوض افزایش تمایل به خرید دلار، قیمت طلا را پایین آورده‌است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۳ درصد کاهش به ۱۸۳۶ دلار و ۷۸ سنت رسید.

اظهارات جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا بر افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا بی‌تاثیر نبوده‌است. وی گفت مهار تورم اولویت اول دولت بایدن است و رئیس‌جمهور آمریکا از اقدامات فدرال‌رزرو برای رسیدن به این هدف حمایت می‌کند.

از طرف دیگر، اظهارات خود بایدن هم بازار را تحت تاثیر قرار داده‌است. وی گفت اگر روسیه بهای سنگینی برای اقدامات خود نپردازد، این پیام را به سایر کشور‌ها می‌رساند که می‌توانند در مورد قلمرو‌های دیگر ادعا داشته باشند.

افزایش سود ده‌ساله خزانه‌داری آمریکا هم تقاضا برای طلا را پایین آورده‌است. از طلا معمولاً به‌عنوان یک پشتوانه در زمان تورم بالا یاد می‌شود، اما بالا رفتن نرخ بهره فدرال‌رزرو آمریکا هزینه نگهداری آن را بالا برده و تمایل برای خرید طلا را پایین می‌آورد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ترسیم نقشه طلا تا پایان سال
یک کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با بورس نیوز به بررسی وضعیت طلا پرداخت:

ترسیم نقشه طلا تا پایان سال

در معاملات روز جاری؛

قیمت طلا با رشد مواجه شد

ارسال نظر