بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
بازار صادراتی، درآمد ماهانه فولاد کاوه جنوب کیش را تحت تأثیر قرار داد؛

کاهش ۲۹ هزار تنی فروش شمش بیلت صادراتی "کاوه"

کاهش ۲۹ هزار تنی فروش شمش بیلت صادراتی
شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری مقدار فروش محصولات خود را طی این دوره ماهانه برابر با ۸۸ هزار ۵۹۹ تن شناسایی کرد.
کد خبر : ۲۵۹۰۷۸

کاهش ۲۹ هزار تنی فروش شمش بیلت صادراتی کاوه+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به اردیبهشت‌ماه سال جاری میزان درآمد شناسایی‌شده طی دوره یک‌‎ماهه را برابر با مبلغ بالغ‌بر یک هزار و ۴۴۵ میلیارد تومان گزارش کرد که از محل فروش محصولات در بازار‌های داخلی و صادراتی به‌دست‌آمده بود.

مجموع درآمد‌های تجمیعی این شرکت فولادی طی ۲ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی تا پایان اردیبهشت‌ماه بالغ‌بر ۳ هزار و ۷۴۳ میلیارد تومان به ثبت رسید و میزان سرمایه ثبت‌شده در گزارش فعالیت این شرکت یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام شد.

عملکرد ماهانه فولاد کاوه جنوب کیش+بورس نیوز

همان‌طور که گفته شد درآمد ماهانه فولاد کاوه جنوب کیش در اردیبهشت‌ماه سال جاری از فعالیت در بازار‌های داخلی و صادراتی به دست آمد، از بازار صادراتی می‌توان به‌عنوان درآمدزاترین بخش این شرکت فولادی یاد کرد که طی این دوره ماهانه یک هزار و ۱۶۷ میلیارد تومان آورده برای شرکت داشت.


بیشتر بخوانید: تمدید فرصت افزایش سرمایه "کاوه" تا خردادماه


درآمد‌ ماهانه فولاد کاوه جنوب کیش

بر پایه این گزارش، شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری میزان درآمدی که از فروش محصولات به ثبت رساند نسبت به ماه گذشته با اُفت ۳۷ درصدی روبه‌رو بود و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز با کاهش ۳۳ درصدی مواجه بود.

درآمد ماهانه فولاد کاوه جنوب کیش+بورس نیوز

همان‌طور که در متن فوق گفته شد بیشترین میزان درآمد کاوه در اردیبهشت‌ماه از محل بازار صادراتی شناسایی شد، درآمد به‌دست‌آمده از این بازار دربرگیرنده ۸۱ درصد از درآمد ماهانه بود و این بخش با کاهش درآمد ۱۷ درصدی نسبت به ماه گذشته مواجه بود.

بیشترین درآمدی که "کاوه" در دومین ماه از سال مالی خود بر جای گذاشت مربوط به محصول «شمش بیلت صادراتی» بود و تنها محصول به فروش رفته در این بازار لقب گرفت، نرخ فروش این محصول ۱۶ میلیون و ۶۷۲ هزارتومان در ازای هر تن بود.

مقدار فروش محصولات شرکت "کاوه"

بر اساس این گزارش صورت گرفته، شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری مقدار فروش محصولات خود را طی این دوره ماهانه برابر با ۸۸ هزار ۵۹۹ تن شناسایی کرد که حجم عمده‌ای از این مقدار فروش در اختیار «شمش بیلت صادراتی» با ۷۰ هزارتن بود، از ابتدای سال مالی تا انتهای اردیبهشت‌ماه نیز مقدار فروش محصولات کاوه برابر با ۲۴۹ هزار و ۲۶۸ تن به ثبت رسید و دراین‌بین ۷۹ درصد از فروش محصولات مربوط به بازار خارجی بود.

مقدار فروش شمش بیلت فولاد کاوه جنوب کیش+بورس نیوز

مقدار فروش محصولات فولاد کاوه جنوب کیش نسبت به ماه گذشته ۴۵ درصد کاهش را به دنبال داشت و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز ۵۱ درصد اُفت را تجربه کرد و طی این دوره ماهانه شاهد کاهش فروش ۲۹ درصدی شمش بیلت صادراتی بوده و این کاهش برابر با ۲۹ هزارتن بوده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر