بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴
تقسیم سود ۵۹ تومانی در مجمع همراه اول
مجمع پایان سال مالی همراه اول سود ۵۹۰ ریالی به ازای هر سهم تصویب کرد
کد خبر : ۲۵۹۱۸۰

تقسیم سود ۵۹ تومانی در مجمع همراه اول

دوازدهمین مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول صبح امروز یکشنبه ۲۲ خرداد با حضور سهامداران در سالن خلیج فارس شهرک غرب تهران برگزار شد و گزارش‌های هیأت مدیره، حسابرس و بازرس قانونی درخصوص عملکرد سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۴۰۰ به استماع سهامداران رسید و درباره سود تقسیمی تصمیم گیری شد.

در این مراسم مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول با ارائه گزارش عملکردی از فعالیت‌های سال گذشته شرکت ارتباطات سیار ایران، ضمن ابراز خشنودی از افزایش بازدهی این شرکت در بخش‌های مختلف اظهار کرد: در سالی که گذشت حدود ۲۲ میلیون مشترک دائمی و تقریبا ۸۳ میلیون مشترک اعتباری در این شرکت تشکیل شده که بیانگر ۶ درصد رشد نسبت به سال گذشته بود و در واقع بیش از ۵۷ درصد سهم بازار اپراتور کل کشور را دربرگرفته است. همچنین در سال ۱۴۰۰ سهم ترافیک LT  از کل ترافیک در این مجموعه حدود ۸۴ درصد شناسایی شد.

تقسیم سود ۵۹ تومانی در مجمع همراه اول

وی ادامه داد: در حوزه مسئولیت اجتماعی کمپین‌ها و خدمات متنوع اتفاقات بزرگی رقم خورد که در این خصوص می‌توان به سرویس بومینو ویژه نوجوانان، سرویس ذره بین دارای جستجوی فراگیر، گسترش سرویس انارستان، همراه من و... اشاره کرد. در حوزه شبکه‌های اجتماعی نیز می‌توان گفت در ماه حدود ۱۷۶ هزار پاسخگویی صورت گرفته که در این راستا رضایت مشترکین نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش یافته و حدود ۱۱ ثانیه زمان انتظار به پاسخگویی کاربران کاهش پیدا کرد.

افزایش عملکرد «همراه یار» و «باشگاه مشتریان»

اخوان بهابادی در راستای بهبود عملکرد سرویس «همراه یار» و «باشگاه مشتریان» گفت: از طرفی سرویس همراه یار در ۹۰ شهرستان پوشش داده شده و این مجموعه از ۵۲۰ خدمت به ۱۳۵۰ خدمت رسیده که در بخش خود افزایش قابل توجهی را به اجرا گذاشته است. در باشگاه مشتریان نیز ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر کاربر فعال وجود دارد که در این بین ۴۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تراکنش فصلی ثبت شده است. همچنین می‌توان گفت در سال جاری به منظور گسترش کارکرد این باشگاه به خصوص در بخش کمپین‌های نیکوکاری تلاش بیشتری صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران در خصوص بخش مکالمه نیز افزود: در این حوزه بیش از ۲۵ میلیون ایرلاین رکورد ترافیک مکالمه روزانه به ثبت رسیده که این عدد نسبت به سال گذشته ۶ درصد رشد پیدا کرده است. همچنین ۸۰ درصد مبین نت متعلق به همراه اول بوده و مجموع دیتای جابجاشده در شبکه رادیویی همراه اول در سال گذشته از مرز ۲۰ پتاپایت فراتر رفت که در واقع رکورد بی سابقه‌ای در کشور تلقی می‌شود.

شرح گزارش دستاورد‌های توسعه شبکه با پرچمداری 5G

وی خاطرنشان کرد: در این راستا مفتخر بودیم لوح زرین جشنواره نوآوری را در رابطه با جراحی رباتیک از راه دور در بستر ۵G با همکاری یکی از بیمارستان‌های کشور انجام دهیم و لازم به ذکر بوده طرح تبدیل ۴G به ۵G در حال گسترش بوده که البته سرعت آن با شیب ملایمی در حال حرکت است. در خصوص کیفیت شبکه رادیویی نیز می‌توان گفت در ۲۲ استان کشور رتبه اول را کسب کردیم و در حوزه فناوری اطلاعات پروژه‌های مختلفی در حال انجام بوده که می‌توان به سرویس‌های LBS، خدمات مکان محور، بومی سازی سامانه مدیریت از راه دور سیم کارت OTA و... اشاره کرد.

تقسیم سود ۵۹ تومانی در مجمع همراه اول

مدیرعامل همراه اول در گزارش تعداد کارکنان این شرکت بیان کرد: در بخش منابع انسانی مجموع پرسنل شرکت اصلی ۲ هزار و ۲۷۶ نفر و تعداد کل کارکنان گروه ۵ هزار و ۱۸ نفر بوده که از لحاظ مدرک تحصیلی ۵ درصد دکترا، ۵۷ درصد ارشد، ۳۷ درصد کارشناسی و یک درصد نیز دیپلم و فوق دیپلم تشکیل داده که میانگین سنی آن‌ها ۴۱ سال و در این بین ۶۰ درصد را مردان و ۴۰ درصد را زنان شامل شده است.

اخوان مطرح کرد: با توجه به شعار سال، سامانه‌های مختلفی در حال بومی سازی بوده و ارتباط بسیار نزدیکی با دانش بنیان دارد، در واقع مجموعه‌ای به نام آکادمی همراه شروع به فعالیت کرده و از بین نخبگان کشور تعدادی نیرو جذب کرده که در این راستا بیش از ۱۶ هزار نفر تقاضا وجود داشت؛ بنابراین ۱۴۶ کارآموز وارد این بخش شده و در نهایت ۵۶ نفر در این شرکت استخدام شدند.

تداوم رشد سود خالص در شرکت ارتباطات سیار ایران

وی در خصوص بخش مالی تصریح کرد: درآمد عملیاتی ۲۹ هزار ۸۱۴ میلیارد تومان بوده که ۲۲ درصد رشد را نسبت به سال قبل در شرکت اصلی نشان می‌دهد. همچنین سود خالص بیش از ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده که این بخش نیز ۱۳ درصد افزایش را تجربه کرده است. روند رشد EPS شرکت به ازای هر سهم به ۱۰۳ تومان و ۹ ریال رسیده و درآمد عملیاتی تلفیقی نیز ۳ هزار و ۲۰۹ میلیارد تومان شده که  ۲۴ درصد رشد را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

مدیر همراه اول درآمد خدمات دیتا در سال گذشته را ۱۵ هزار و ۹۴۹ میلیارد تومان اعلام کرد که در واقع  ۵۳ درصد از درآمد عملیاتی همراه اول را تشکیل می‌دهد. این روند رشد دیتا در سال گذشته نیز وجود داشته و به گفته وی همچنان ادامه خواهد یافت.

تقسیم سود ۵۹ تومانی در مجمع همراه اول

اخوان در اشاره به جوایز کسب شده شرکت گفت: جوایز مختلفی برای این مجموعه در سال ۱۴۰۰ کسب شده که از آن‌ها می‌توان به جایزه ملی تحول دیجیتال، مدیریت مالی، منابع انسانی و. اشاره کرد. همچنین شرکت حرکت اول در استارتاپ‌های متنوعی مانند سرویس میاره، نبض در حوزه سلامت و... سرمایه گذاری کرده که عمده آن‌ها در حال رشد قرار گرفتند.

اقدامات گسترده همراه اول در زمینه سرمایه گذاری در استارتاپ‌ها

همچنین وی اضافه کرد حوزه سرویس و خدمات دیجیتال در حال پیشرفت بوده به گونه‌ای که در حدود ۲۶ میلیون کاربر و ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار فعال مشترک روزانه را به همراه داشت. در اپلیکیشن اوانو نیز بیش از ۷ میلیون نصب و ۵۰۰ هزار تراکنش به ثبت رسیده است.

اخوان بهابادی در رابطه با اپلیکیشن «ذره بین» و «شاد» اظهار کرد: این سامانه جستجوگر با کمک جوانان و متخصصان ایرانی تولید شده به گونه‌ای که بیش از ۷ میلیون نصب را به ثبت رسانده است. همچنین اپلیکیشن شاد نیز از خروجی‌های موفق این اپراتور بوده که نزدیک به ۳ میلیون کاربر همزمان از آن استفاده کردند و رکورد بی سابقه‌ای را در کشور به ثبت رساندند. در این راستا می‌توان گفت دانش آموزان با این اپلیکیشن ارتباط گرفتند و علارغم بازشدن مدارس کاهش استفاده از آن، بسیار کمتر از مورد انتظار بود.

تقسیم سود ۵۹ تومانی در مجمع همراه اول

عباس نوربخش مدیر تدارکاتی همراه اول در ادامه سخنان اخوان اظهار کرد: شرکت همراه اول در صنعتی فعالیت می‌کند که سرعت تغییر آن زیاد بوده و فرایند‌های آن مدام در حال تحول است که در نهایت می‌توان گفت این بخش نیاز به سرمایه گذاری مستمر دارد. در واقع این شبکه تعاملی از تجهیزات مشتریان و فرایند‌های مختلف بوده که نگه داشتن آن در سطح استاندارد کار بسیار سختی خواهد بود؛ بنابراین باید به اپراتور‌ها در این بستر توجه بیشتری صورت بگیرد تا سرعت تحول دیجیتال را در کشور افزایش دهیم.

نوربخش در خصوص اینکه چرا سود شرکت افزایش نداشته گفت: عمده سرمایه گذاری اپراتور‌ها در کشور ارزی بوده و این در حالی است که درآمد آن‌ها به شکل ریالی حساب می‌شود.   بسیاری از هزینه‌های شرکت که عمده هستند هزینه‌های متناسب با سرمایه گذاری به صورت ارزی بوده و اخیرا این مقدار بشدت افزایش پیدا کرده است؛ بنابراین می‌توان گفت مشکل اصلی عدم افزایش تعرفه بوده، در واقع هر چیزی در کشور چندین برابر شده و تنها بخش خدمات دیتا کاهش داشت.

تقسیم سود ۵۹ تومانی در مجمع همراه اول

در این مجمع هیات مدیره پیشنهاد ۱۰ درصد از سود را ارائه دادند که در واقع مقدار آن با احتساب EPS حدودا ۱۰۳ تومان ۱۰ تومان می‌شود. در این راستا سهامداران خرد پیشنهاداتی از قبیل ۱۰۰ تومان، ۹۰ تومان و... طرح کردند که با پیشنهاد نماینده سهامداران عمده تقسیم سود بیش از ۵۰ درصد یعنی ۵۹ تومان اعلام شد، ضمن اینکه پاداش هیات مدیره و پیشنهاد حق حضور در کمیته‌ها طبق سال‌های گذشته ادامه پیدا می‌کند.

تقسیم سود ۵۹ تومانی در مجمع همراه اول

بر اساس اعلام سهامدار عمده شرکت‌های مخابرات ایران، مهر اقتصاد مبین، گسترش الکترونیک تدبیر ایران، کاراشاب و سامان سازه غدیر به عنوان اعضای هیات مدیره پیشنهاد شدند که صلاحیت آن‌ها در این زمینه به تصویب رسید.

 

پایان خبر

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ریحانه
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
شرکتی که نظرات اکثریت سهامداران در رای گیری اهمیتی نداره براش و فقط نظر مخابرات رو نگاه میکنه از اساس اشتباهه آمدنش به بورس. جمع کنید بساط رو و همان جلسه ای را که قبل از مجمع با مخابرات برگزار میکنید و توافق میکنید همان را بعنوان تصمیمات اعلام کنید. دیگر این همه هزینه برگزاری مجمع برای چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟