بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
نقش موثر صنعت پتروشیمی در عرضه ارز در بازار و سامانه نیما
رئیس کل بانک مرکزی گفت: باید از صنعت پتروشیمی تشکر کنم که انصافا به عنوان دارندگان ارز در بازار عرضه‌های خوبی داشته اند و تعادل خوبی را رقم زده اند. از سوی دیگر به عنوان گروه پیشرو در عرضه ارز در بازار و سامانه نیما، نقش موثری را در تعادل بازار داشتند.
کد خبر : ۲۵۹۲۴۵

صالح آبادی

بورس نیوز: علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی در خصوص نشست با صادرکنندگان محصولات پتروشیمی اظهار کرد: هماهنگی‌های خوبی بین مجموعه‌ها ایجاد شده و تصمیمات خوبی هم گرفته شد. یکی از جمله تصمیمات این بود که اجازه بدهیم به صادرکنندگان تا ارز را بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا عرضه کنند. این در حالی است که همه دوستانی که در جلسه دیروز بودند در این باره اتفاق نظر داشتند و این تصمیم گرفته شد و از امروز هم عملیاتی و اجرایی شد. خوشبختانه اثر خوبی هم در بازار داشته است.



رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: صنعت پتروشیمی در واقع صنعت مهمی است و امروز صادرات قابل ملاحظه‌ای دارد. آمار امسال نشان می‌دهد که حجم فروش و ارزش صادرات نسبت به سال قبل، به طور قابل توجهی رشد داشته است.

صالح آبادی افزود: سال گذشته و امسال به گونه‌ای بوده که باید از صنعت پتروشیمی تشکر کنم که انصافا به عنوان دارندگان ارز در بازار عرضه‌های خوبی داشته اند و تعادل خوبی را رقم زده اند. از سوی دیگر به عنوان گروه پیشرو در عرضه ارز در بازار و سامانه نیما، نقش موثری را در تعادل بازار داشتند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
معرفی روش های استعلام چک های تضمین شده
سخنگوی اجرای قانون جدید چک گفت:

معرفی روش های استعلام چک های تضمین شده

نرخ ۱۹ ارز ثابت ماند
با اعلام بانک مرکزی؛

نرخ ۱۹ ارز ثابت ماند

ورود مجلس به موضوع کالابرگ الکترونیکی
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

ورود مجلس به موضوع کالابرگ الکترونیکی

ارسال نظر