بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷
سخنگوی وزارت برق عراق گفت:اعلام می‌کنیم که در دو روز این بدهی‌ها را پرداخت خواهیم کرد تا مانع از کاهش تزریق گاز (از سوی ایران) شویم و این اقدام بر اساس فرمول‌های مورد اعتماد انجام می‌شود.
کد خبر : ۲۵۹۲۸۱

پرداخت بدهی گازی عراق به ایران تا دو روز آینده

بورس نیوز: احمد موسی، سخنگوی وزارت برق عراق که بدهی‌های صادرات گاز ایران به عراق در سال ۲۰۲۰ پرداخت نشده و علت آن تصویب نشدن بودجه در آن زمان بود، اما اعلام می‌کنیم که در دو روز این بدهی‌ها را پرداخت خواهیم کرد تا مانع از کاهش تزریق گاز (از سوی ایران) شویم و این اقدام بر اساس فرمول‌های مورد اعتماد انجام می‌شود.



عادل کریم، وزیر برق عراق گفت: این وزارتخانه بدهی ایران بابت واردات گاز را ظرف یک ماه پرداخت خواهد کرد.

وی افزود: به ایران سفر و با وزیر نفت ایران توافق کردم که تا قبل از پایان ماه جاری، بدهی خود بابت واردات گاز را پرداخت کنیم و با دولت توافق کردیم که بدهی به طرف ایرانی پرداخت شود.

وی با بیان اینکه با طرف ایرانی توافق شد که در تابستان و در طی چهار ماه روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز از ایران به عراق صادر شود، بیان کرد: عراق در زمستان نیز بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون مترمکعب در روز گاز از ایران وارد خواهد کرد.

وزیر برق عراق تاکید کرد: ایران هم اکنون بین ۳۵ تا ۳۸ میلیون متر مکعب در روز به ما گاز می‌رساند.

کریم در ادامه با بیان اینکه تابستان امسال بهتر از گذشته خواهد بود، گفت: وزارت برق تا حد امکان تلاش کرده تا خود را برای تابستان امسال آماده کند و یک طرح فنی کوتاه از شمال به جنوب عراق تهیه کرده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر