بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵
محمد مفید چپردار مدیرعامل کارگزاری بورس بهگزیندر گفتگو با بورس نیوز پاسخ می دهد :

بازار سهام در تابستان سبز می شود ؟

بازار سهام در تابستان سبز می شود ؟
در خصوص نفت می‌توان گفت چون در بحث جنگ اوکراین و روسیه دخالت دارد، توانسته پس از چند سال صادرات خوبی را در ایران تجربه کند.
کد خبر : ۲۵۹۴۵۵

رشد صادرات نفت به واسطه جنگ اوکراین و روسیه

بورس نیوز:

محمد مفید چپردار مدیرعامل کارگزاری بورس بهگزین در خصوص روند قیمتی کامودیتی‌ها به بورس نیوز گفت : در حال حاضر برای کنترل تورم باید نرخ بهره را افزایش داد، کما اینکه کامودیتی‌ها در روند نزول قیمتی  قرار گرفته اند؛ بنابراین می‌توان گفت فاز رکودی در کامودیتی‌ها می‌تواند در اقتصاد ایران و جهان تأثیرگذار باشد، به گونه‌ای که در نهایت موجب افت شدید آن‌ها خواهد شد.


بیشتر بخوانید: ۳ رویکرد اشتباه در خصوص بازار سرمایه


وی در ادامه افزود:  فاز رکودی در گروه‌های کامودیتی می‌تواند موجب افت قیمت در بخش‌های نفت و ارز شود. البته در خصوص نفت می‌توان گفت، چون در بحث جنگ اوکراین و روسیه دخالت دارد، توانسته پس از چند سال صادرات خوبی را در ایران تجربه کند. از طرفی جهان به دنبال کنترل قیمت نفت بوده و با وجود اینکه این اتفاق طول می‌کشد؛ اما در نهایت کنترل خواهد شد.

چپردار در پایان با اشاره به وضعیت بازار سرمایه خاطرنشان کرد: در خصوص روند با توجه به شرایط موجود، تا چند ماه آینده در شیب ملایم و نوسانی قرار می‌گیرد، به گونه‌ای که هر دو روند نزولی و صعودی را تجربه خواهد کرد. در این راستا به نظر می‌رسد بازار برای مثبت شدن راه‌هایی مانند عوارض مالیاتی، نرخ سود و... را انتخاب کند که البته در این بین باید یادآور شد که در هر صورت نرخ تورم به طور قابل توجهی بالا است. به عبارتب دیگر ، امکان دارد رشد قیمت شرکت‌ها از محل تورم وجود دارد؛ اما تورم در نهایت منجر به افزایش عمومی قیمت‌ها هم می‌شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
۳ رویکرد اشتباه در خصوص بازار سرمایه
امین ناطقی راد مدیر سرمایه گذاری شرکت پارس آریان در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

۳ رویکرد اشتباه در خصوص بازار سرمایه

ارسال نظر