بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
بازشدن دامنه نوسان در تابستان سال جاری
رئیس سازمان بورس گفت: افزایش یک درصدی دامنه نوسان قدم مهمی جهت حذف دامنه نوسان بوده که اثر مثبتی هم روی بازار سرمایه داشته و صف‌های خرید و فروش کاهش یافته است؛ این استراتژی ادامه دارد و مجدد بازنگری می‌شود یک پله دیگر در تابستان باز می‌شود تا به این شکل تا آخر سال با رفع این محدودیت و بازتر شدن دامنه نوسان، صف خرید و فروش نداشته باشیم.
کد خبر : ۲۵۹۴۳۰

بازشدن دامنه نوسان در تابستان سال جاری

بورس نیوز: مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، درباره تاثیرپذیری صنایع از برخی از تصمیمات سازمان بورس اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان بورس، موضوع تأثیر پذیری صنایع از تصمیمات و اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی است. سازمان بورس در این جهت برای گوشزد تبعات و اثرات تصمیمات دولت و مجلس بر عملکرد صنایع و شرکت‌ها اقدام به راه‌اندازی میز صنعت نموده و چالش‌های تصمیم‌گیری‌های به مراجع تصمیم‌گیری منتقل می‌شود.

وی افزود: همچنین سازمان، شفاف‌سازی و انتشار اطلاعات برای بازگشت اعتماد به بازار را در دستور کار قرار داده است. مثلا در بحث خوراک گاز تمام شرکت‌ها را ملزم کردیم که اطلاعیه شفاف سازی در خصوص اینکه سال گذشته چه میزان سوخت مصرف کردند و از تغییر سوخت شرکت چه میزان تاثیر می‌پذیرد.

رئیس سازمان بورس درخصوص استراتژی سازمان بورس برای دامنه نوسان بیان کرد: دامنه نوسان در بلند مدت باید باز شود. موضوعی که مورد اجماع تمام فعالان بازار است؛ حذف دامنه نوسان در بازار سرمایه است، اما این موضوع به صورت تدریجی و با ارزیابی مرحله به مرحله انجام می‌شود.

عشقی گفت: ابتدا افزایش یک درصدی دامنه نوسان قدم مهمی جهت حذف دامنه نوسان بوده که اثر مثبتی هم روی بازار سرمایه داشته و صف‌های خرید و فروش کاهش یافته است؛ این استراتژی ادامه دارد و مجدد بازنگری می‌شود یک پله دیگر در تابستان باز می‌شود تا به این شکل تا آخر سال با رفع این محدودیت و بازتر شدن دامنه نوسان، صف خرید و فروش نداشته باشیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۱
بعد از سالها یک قدم مثبت میخواهید بردارید، این همه محافظه کاری و احتیاط در مورد کاری که تمام کارشناسان در درست بودنش اتفاق نظر دارند، اصلا قابل درک نیست. بردارید این محدودیت دامنه نوسان رو که از اول یک رانت فساد پرور و بدعت فاجعه بار بود و آسیبهایی که به بازار سرمایه ایران وارد کرد قابل اندازه گیری نیست.