بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
بانک مرکزی با سوء مدیریت بانک‌ها مقابله و کمیسیون اصل نود به این امر ورود کند
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بانک مرکزی فقط با یک رصد دقیق از وضعیت بانکها، می‌تواند با مشکلات و سوء مدیریت‌ها مقابله کند.
کد خبر : ۲۵۹۷۵۳

بانک مرکزی با سوء مدیریت بانک‌ها مقابله و کمیسیون اصل نود به این امر ورود کند

بورس نیوز: سید کاظم موسوی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه اولین قدم برای اصلاح نظام بانکی اصلاح مدیران این بخش است، اظهار کرد: مدیران بی‌کفایت، عامل اصلی زیان‌ده بودن برخی بانک‌ها هستند که بعضا منجر به اعتراض سهامداران آن‌ها نیز شده است.



وی با تاکید بر ضرورت نظارت دقیق‌تر بانک مرکزی بر بانک‌های خصوصی افزود: باید سوء مدیریت بانک مرکزی در نظارت بر این بانک‌ها، به صورت شکایت در کمیسیون اصل نود مجلس مورد بررسی قرار گیرد و گزارشی در این خصوص به صحن مجلس ارائه شود.

موسوی با اشاره به ورود کمیسیون اقتصادی مجلس به موضوع سوءمدیریت در برخی از بانک‌های خصوصی که بعضا، مدیران خارج‌نشین و دوتابعیتی نیز همچنان در آن‌ها مشغول به فعالیت هستند، عنوان کرد: قبلا به برخی از این تخلفات رسیدگی و تاکید شده که باید مدیران بانک‌های خصوصی و دولتی، فقط دارای تابعیت نظام جمهوری اسلامی باشند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص علت این تاکید گفت: مدیران دو تابعیتی نمی‌توانند از حقوق و منافع ملت ایران دفاع کنند؛ لذا این افراد نباید در مدیریت بانک‌های دولتی و خصوصی حضور داشته باشند که این مهم، نظارت بیشتر بانک مرکزی را می‌طلبد.

وی در پایان تصریح کرد: بانک مرکزی فقط با یک رصد دقیق از وضعیت بانکها، می‌تواند با مشکلات و سوء مدیریت‌ها مقابله کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر