بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

«وزیر اقتصاد» محیط امن سرمایه‌گذاری بورسی کجاست!

مردم برای منفعت و سودآوری از سرمایه خود با تشویق‌ها و تبلیغات دولت روحانی (که بر زیر ساخت‌های مناسب تاکید داشت) وارد بورس شده و با افت شاخص دولت از موضع خود عقب کشید که نشان دهنده وجود زیرساخت‌های متزلزل بود.
کد خبر : ۲۵۰۹۳۸

بازار سرمایه+بورس نیوز

سید کاظم موسوی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بورس نیوز  اظهار  کرد: در حال حاضر وضعیت بورس در طول چند ماه گذشته در شرایطی بسیار به هم ریخته و نامناسبی قرار داشت و علت آن است که مردم و سهامداران در بزرگ‌ترین بازارمالی، سرمایه‌گذاری و سپس ضرر کردند.



وی افزود: در این حالت مشخصا باید طرف سرمایه‌گذاران بود چراکه حرف آنان در خصوص روند بازار حق و در این خصوص سازمان بورس باید ضرر و زیان بوجود آمده را جبران کرده و شرایط حاکم شده بر بورس که غیرقابل قبول است را از بین ببرد؛ همچنین وزیر اقتصاد باید با یک برنامه ریزی مناسب، بازار سرمایه را به محلی امن برای سهامداران تبدیل کند.

وی افزود: مردم برای منفعت و سودآوری از سرمایه خود با تشویق‌ها و تبلیغات دولت روحانی (که بر زیر ساخت‌های مناسب تاکید داشت) وارد بورس شده و با افت شاخص، دولت از موضع خود عقب کشید که نشان دهنده وجود زیرساخت‌های متزلزل بود؛ بنابراین مردم مراقب باشند که از یک سوراخ دوبار گزیده نشوند و همچنین مسئولین نیز باید از به تاراج رفتن اموال مردم جلوگیری کنند.

«وزیر اقتصاد» بورس را محلی امن برای سرمایه‌گذاری کند

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در خصوص راهکار‌های دولت برای جبران کسری بودجه خاطرنشان کرد: راهکار‌های در نظر گرفته شده برای جبران کسری بودجه را باید از خود دولت پرسید. در واقع نمایندگان برای کمک به جبران کسری و ایجاد زیرساخت‌های محکم کشور آمادگی کامل دارند، اما تدبیر‌های مورد نیاز برای جبران مافات مردم همگی در دست دولت است.

نماینده مردم اردبیل در خانه ملت بیان کرد: نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون‌ها راهکار‌هایی برای جبران کسری بودجه ارائه داده اند، اما همانطور که شاهد هستیم اقدامی در این حوزه انجام نمی‌شود. به احتمال زیاد طرح‌های ارائه شده به ضرر دولت بوده یا به دلیل ضعف مدیریتی ایجاد شده که در واقع این بی تفاوتی باعث نارضایتی و زیان بیش از پیش سرمایه گذاران می‌شود.

موسوی توضیح داد: مردم با سرمایه گذاری در جایی که نه تنها سود ندارد بلکه باعث ضرر و زیان شده، اعتماد خود را از دست داده و از آن خارج می‌شوند که این اتفاق به تدریج در بورس قابل مشاهده است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه‌ای که با حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس برگزار شد راهکار مناسبی برای برون رفت بازار از این وضعیت مطرح نشد. در واقع که اوراق تبعی برای سازمان بورس و سرمایه گذاران لازم است، زیرا این اوراق سهامداران را بیمه کرده و اگر ضرری متوجه مردم شود بیمه آن را جبران خواهد کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
فین‌تک‌ها و راه‌حلی برای نسخه‌های سخت بورس
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز عنوان شد؛

فین‌تک‌ها و راه‌حلی برای نسخه‌های سخت بورس

«حذف دامنه‌نوسان» آری یا خیر ...
یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

«حذف دامنه‌نوسان» آری یا خیر ...

ارسال نظر