بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
واردات بیش از ۱۲ میلیون تنی چای در دوماه ابتدایی سال جاری
مدیر اجرایی سندیکای چای گفت:بنابر آمار ۲ ماهه امسال ۳ میلیون و ۳۷۶ هزار و ۹۷۴ کیلو چای با ارزش ۳ میلیون و ۲۸۳ هزار و ۸۱۶ دلار به بیش از ۲۰ کشور دنیا صادر و در مقابل ۱۲ میلیون و ۶۲۳ هزار و ۸۴۳ کیلو چای به ارزش ۶۲ میلیون و ۸۲۸ هزار و ۸۱۹ دلار وارد شده است.
کد خبر : ۲۵۹۸۲۸

واردات بیش از ۱۲ میلیون تنی چای در دوماه ابتدایی سال جاری

بورس نیوز: صادق حسنی، مدیر اجرایی سندیکای چای اظهار کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تا ۶ تیرماه، ۵۶ هزار و ۷۰۰ تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر حدود ۵۰۰ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.



وی افزود: ۴۲۵ میلیارد تومان از بهای برگ سبز معادل ۸۴ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

حسنی خاطرنشان کرد: از مجموع بهای برگ سبز خریداری حدود ۱۲ هزار و ۷۰۰ تن چای خشک تولید شد که برآورد می‌شود که تولید نسبت به سال قبل ناشی از شرایط اقلیمی و کاهش بارندگی ۲۰ درصد عقب باشد.

مدیر اجرایی سندیکای چای ادامه داد: بنابر آمار ۲ ماهه امسال ۳ میلیون و ۳۷۶ هزار و ۹۷۴ کیلو چای با ارزش ۳ میلیون و ۲۸۳ هزار و ۸۱۶ دلار به بیش از ۲۰ کشور دنیا صادر و در مقابل ۱۲ میلیون و ۶۲۳ هزار و ۸۴۳ کیلو چای به ارزش ۶۲ میلیون و ۸۲۸ هزار و ۸۱۹ دلار وارد شده است.

طبق گفته مدیر اجرایی سندیکای چای، آمار تولید با احتساب میزان واردات و کسر صادرات میزان مصرف چای در داخل را تشکیل می‌دهد که بنابر آمار سنوات گذشته سرانه مصرف از یک کیلو بالاتر نمی‌رود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر