بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
تاثیر حمله روسیه به اوکراین بر روند معاملات بیت کوین
نخستین رمزارز بازار در روز‌های اخیر با قیمت ۱۹ هزار دلار در حال معامله است. روند ریزش بیت‌کوین با حمله روسیه به اوکراین شاهد نوسانات بسیاری بوده و توانست رکوردی بی‌سابقه را از سال ۲۰۱۱ ثبت کند.
کد خبر : ۲۵۹۹۲۴

تاثیر حمله روسیه به اوکراین بر روند معاملات بیت کوین

بورس نیوز: نخستین رمزارز بازار در روز‌های اخیر با قیمت ۱۹ هزار دلار در حال معامله است. روند ریزش بیت‌کوین با حمله روسیه به اوکراین شاهد نوسانات بسیاری بوده و توانست رکوردی بی‌سابقه را از سال ۲۰۱۱ ثبت کند.



کارشناسان معتقدند که بازار سهام و رمزارز‌ها همبستگی بالایی داشته و ریزش سهام تاثیر زیادی بر بازار رمزارز‌ها می‌گذارد. تقریبا تمام بازار رمزارز‌ها نیز در هفته‌های اخیر از الگوی مشابه بیت‌کوین پیروی کرده‌اند.
گزارش هفته‌های اخیر نشان می‌دهد که نخستین رمزارز جهان افت ۳۷ درصدی را تجربه کرده است. در روز‌های اخیر این رمزارز با قیمت ۱۹ هزار دلار معامله می‌شد. اتریوم از زمان شیوع کووید، کاهش قیمت شدید را تجربه کرده است.

پس از ریزش و سقوط نخستین رمزارز جهان، اتریوم که دومین رمزارز بزرگ بازار رمزارز‌ها است، شاهد سقوط ۴۵ درصدی بوده است. درآمد ماینر‌های اتریوم در ماه ژوئن به حدود ۵۲۸ میلیون دلار رسید. سقف ارزش آن در ماه اخیر به ۱۹۴۹ دلار و کف قیمت آن به ۸۸۰ دلار رسیده است و همچنان در این محدوده در حال معامله است.

روند نزولی قیمت بیت‌کوین در هفته‌های اخیر در بحبوحه افزایش تورم، بیشترین افت قیمت را میان تمام بازار‌های مالی داشته است. تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که بیت‌کوین وارد کانال ۱۸ هزار دلاری نیز خواهد شد و طی این روند شاهد ترس سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری در این بخش خواهیم بود که فشار فروشندگان را به دنبال دارد.

با شکسته شدن حمایت ۱۸ هزار دلاری پیش‌بینی می‌شود که ارزش بیت‌کوین تا ۱۳ تا ۱۵ هزار دلار پایین کشیده شود و بازار را وارد چرخه‌ای کند که بازیابی قیمت‌ها به زمان بیشتری نیاز داشته باشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عملکرد خوب طلا در حفظ ارزش خود
تحلیلگران بر این باورند؛

عملکرد خوب طلا در حفظ ارزش خود

ارزهای دیجیتالی در محدوده قرمز
در معاملات روز جاری اتفاق افتاد؛

ارزهای دیجیتالی در محدوده قرمز

ارسال نظر