بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران گفت:

فضای کسب و کار سالم با اجرای قانون جدید چک

فضای کسب و کار سالم با اجرای قانون جدید چک
رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران گفت:اجرای قانون جدید چک فضای کسب و کار را سالم و شفاف‌تر کرده و کاهش مشکلات حقوقی و قضایی را نیز به همراه داشته است که اطمینان خاطر افراد را هم در بردارد.
کد خبر : ۲۵۹۹۶۶

فضای کسب و کار سالم با اجرای قانون جدید چک

بورس نیوز: مجتبی کاروان، رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران با تاکید براینکه اعتبار چک منوط به لاشه چک نیست، اظهار کرد: قانون جدید چک با توجه به ثبت اطلاعات در سامانه یکپارچه بانک مرکزی و استعلام آنی چک، باعث کاهش ریسک معاملات، پیشگیری از صدور چک بلامحل، کاهش خطرات ناشی از سرقت، جعل و مفقودی شده است.



وی معتقد است اجرای قانون جدید چک فضای کسب و کار را سالم و شفاف‌تر کرده و کاهش مشکلات حقوقی و قضایی را نیز به همراه داشته است که اطمینان خاطر افراد را هم در بردارد.

رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران گفت: در کنار مزایایی که چک‌های صیادی دارد باید به این نکته هم توجه داشت که به دلیل روند ثبت و اطلاعات ناشی از استعلام آنی چک، کاهش استفاده از چک در فعالیت‌های اقتصادی به خصوص فعالیت‌های کلان را هم شاهد هستیم و در واقع گویا قانون جدید چک بیشتر برای اشخاص حقیقی با معاملات کم، مزیت ایجاد کرده است. هرچند این فرآیند‌ها روز به روز در حال شفاف‌تر شدن و روان شدن هستند و باید به مرور ابهامات هم برطرف شود.

به گفته کاروان، کاهش چک‌های کلر به یک سوم آمار قبل از صدور چک‌های صیادی و همچنین کاهش تقاضا برای صدور دسته چک نشانگر این مهم است که باید اگر مشکلی وجود دارد حل شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:

توجه ویژه به پیش بینی پذیری بازار سرمایه

به کارگیری سامانه صیاد به چک اعتبار بخشید
عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس:

به کارگیری سامانه صیاد به چک اعتبار بخشید

چگونگی استعلام حساب چک برگشتی
بانک مرکزی اعلام کرد؛

چگونگی استعلام حساب چک برگشتی

ارسال نظر