بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
معاون وزیر صمت گفت:در بخش لوازم و قطعات یدکی خودرو سالانه بیش از ۲ میلیارد دلار کالای قاچاق جابه‌جا می‌شود و در صورت اضافه کردن کالا‌های تقلبی به آن، حجم کالا‌های قاچاق و تقلبی در بخش لوازم و قطعات یدکی خودرو به ۲.۵ میلیارد دلار در سال می‌رسد.
کد خبر : ۲۵۹۹۹۴

بیش از ۲ میلیارددلار کالای قاچاق در لوازم یدکی خودرو

بورس نیوزمحمدمهدی برادران، معاون وزیر صمت اظهار کرد:  هدف ما از مبارزه با قاچاق کالا و ارز تمرکز بر روی قاچاقچیان کلان و سازمان یافته است، زیرا قاچاقچیان کلان در بازار حجم میلیارد دلاری را جابه‌جا می‌کنند.

برادران با بیان اینکه حجم بازار لوازم‌خانگی در کشور ۶ میلیارد دلار است، ادامه داد: از این مقدار حدود ۱.۷ میلیارد دلار به قاچاق لوازم‌خانگی و ۴.۳ میلیارد دلار به کالای غیرقاچاق تعلق دارد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه وزارت صمت برای مبارزه با کالا‌های قاچاق بر اساس اولویت‌بندی انجام می‌شود؛ در ابتدا مبارزه با کالا‌های قاچاق در بخش قطعات خودرو بود که لوازم خانگی و محصولات دخانی به آن اضافه شد و بعد از آن نیز به حوزه لوازم آرایشی، پوشاک، اسباب‌بازی و پتروشیمی‌ها وارد خواهیم شد. نکته آنکه حجم قاچاق در بخش اسباب‌بازی سالانه ۵۰۰ میلیون دلار است.

معاون وزیر صمت گفت: در بخش لوازم و قطعات یدکی خودرو سالانه بیش از ۲ میلیارد دلار کالای قاچاق جابه‌جا می‌شود و در صورت اضافه کردن کالا‌های تقلبی به آن، حجم کالا‌های قاچاق و تقلبی در بخش لوازم و قطعات یدکی خودرو به ۲.۵ میلیارد دلار در سال می‌رسد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر