بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز :

زیرساخت های مقابله با قاچاق لوازم یدکی خودرو فراهم است

زیرساخت های مقابله با قاچاق لوازم یدکی خودرو فراهم است
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: زیرساخت‌ها فراهم است تا به حوزه مقابله با قاچاق لوازم یدکی بپردازیم.
کد خبر : ۲۶۰۰۵۶

زیرساخت های مقابله با قاچاق لوازم یدکی فراهم است

بورس نیوز: دهقانی نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص زمان آغاز طرح مبارزه با قاچاق کالا در حوزه لوازم یدکی اظهار کرد: موضوع قطعات و لوازم یدکی خودرو جزو اولویت‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز است. اولین سوال این است که آیا زیرساخت‌ها فراهم است تا به حوزه مقابله با قاچاق لوازم یدکی بپردازیم، پاسخ در اینجا بله است. زیرساخت‌های قانونی فراهم و آموزش‌ها هم نیز ارائه شده است.

وی افزود:ممکن است از برخی از فعالین بپرسیم که آیا آموزش ارائه شده و یا اطلاعی از موجود دارند ممکن است آن‌ها بگویند که اطلاعی ندارند. واقعیت این است که همه آموزش‌ها انجام و زیرساخت‌های قانون ایجاد شده است.

دهقانی نیا ادامه داد: ما در مورد کالایی صحبت می‌کنیم که نزدیک به ۱۱ و نیم میلیارد دلار حجم گردش مالی دارد که بیش از ۲ میلیارد آن قاچاق است.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص زیرساخت های ایجاد شده بیان کرد: با توجه به اراده منسجم و مصممی که در وزارت صمت شاهد هستیم و در سایر وزارتخانه‌ها هم نیز تسری پیدا خواهد کرد، از ابتدای استقرار دولت تا کنون بیش از ۵۰ میلیون کد رهگیری صرفاً در لوازم قطعات یدکی صادر شده است.

وی ادامه داد: ابزار برای تشخیص در اختیار مراجعه کننده و مخاطب قرار گرفته است. ۵۰ میلیون کد رهگیری که در این حوزه صادر شده نشانه برنامه ریزی است که برای ایجاد این زیرساخت انجام شده است. انتظار داریم بعد از هفته بعد که مهلت برای تولیدکنندگان تمام می‌شود و مقابله در سطح عرضه به عنوان گلوگاه شکل می‌گیرد قاعدتاً با کاهش قاچاق لوازم یدکی خودرو مواجه شویم.

دهقانی نیا گفت: باتری و کمک فنر کالا‌های اولویت دار طبقه قطعات لوازم یدکی هستند و بقیه اقلام هم مشمول ۵۵ قلم می‌شوند و از ۱۵ مرداد به بعد آماج حملات مبارزه با قاچاق در سطح عرضه قرار خواهد گرفت

اشتراک گذاری :
ارسال نظر