بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
عضو کمیسیون برنامه و بودجه عنوان کرد:

حرکت دولت به سمت هوشمند کردن مالیات

حرکت دولت به سمت هوشمند کردن مالیات
عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت:حرکت دولت به سمت هوشمند کردن مالیات هم نکته بسیار قابل توجهی است که اهمیت فراوانی دارد. چنانچه مرز بین دریافت‌ها و پرداخت‌ها یا معاملات صوری و غیر صوری در موضوع مالیاتی مشخص شود، موفقیت بزرگی در دولت به دست آمده است.
کد خبر : ۲۶۰۱۲۱

حرکت دولت به سمت هوشمند کردن مالیات

بورس نیوز: مهرداد گودرزوند چگینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم رودبارسابق مجلس و کارشناس مسائل اقتصادی در خصوص روند روبه بهبود متغیر‌های پولی در ماه‌های گذشته، اظهار کرد: اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد، دولت کنترل بازار نقدینگی را در دست گرفته و ماه آینده نتیجه کنترل رشد قیمت‌ها و جلوگیری از افزایش آن نشان داده می‌شود. این مسئله نشانه خوبی از عدم استقراض دولت از بانک مرکزی است. حرکت دولت به سمت هوشمند کردن مالیات هم نکته بسیار قابل توجهی است که اهمیت فراوانی دارد. چنانچه مرز بین دریافت‌ها و پرداخت‌ها یا معاملات صوری و غیر صوری در موضوع مالیاتی مشخص شود، موفقیت بزرگی در دولت به دست آمده است.

وی درباره اقدامات بانک مرکزی در دولت سیزدهم افزود: رئیس کل بانک مرکزی و همکاران او تا به اینجا کار موفق عمل کرده اند. نرخ دلار علیرغم فشار‌های اقتصادی به کنترل درآمده و به نظر می‌رسد این توانایی در بانک مرکزی وجود دارد تا اقتصاد و رویکرد‌های سرمایه گذاری در کشور رو به بهبودی رود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه دراین خصوص که آیا تنها نهاد اثرگذار بر نقدینگی و تورم بانک مرکزی و نظام بانکی است یا سایر نهاد‌های اقتصادی دولت هم بر آن تاثیرگذار بوده اند، چنین توضیح داد: بانک مرکزی به عنوان محوریت نهاد‌های اقتصادی دولت شناخته می‌شود، ولی بدین معنا نیست که مسئولیت تمام مشکلات بر عهده آن قرار دارد. وزارتخانه‌های نفت، صمت، کار و رفاه، سازمان برنامه و بودجه و ... در کنار یکدیگر نقش دارند و با همکاری می‌توانند مشکلاتی مانند تورم، نقدینگی و هدایت سرمایه گذاری و جلوگیری از پول‌های سرگردان را برطرف سازند. به این معنا در اصطلاح عمومی بانک مرکزی عامل دانسته می‌شود و دلیل آن هم این است که بخشی از سیاستگذاری سایر دستگاه‌ها مشروط به سیاست‌های بانک مرکزی است، اما درصورتیکه تیم اقتصادی به خوبی کار نکند و هماهنگی مناسبی نداشته باشد، رفع مشکلات هم راحت انجام نخواهد شد.

نماینده مردم رودبار در خانه ملت پیشنهاد خود را برای مدیریت بهتر نقدینگی و کنترل تورم چنین مطرح کرد: نقدینگی باید به سمت بازار سرمایه هدایت شود و برای سرمایه داران واقعی تسهیلات مورد توجه قرار گیرد. سیاست‌های صادرات به گونه‌ای به تنظیم درآید که قوانین مزاحم از سر راه برداشته شود. حمایت صنایع داخلی باید به شکلی پیش رود که بر تولید داخل تعصب وجود نداشته باشد و بر صنایعی که فاقد توانایی تولید آن هستیم، اصرار ورزیده نشود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
چگونگی محاسبه قانون مالیات‌بردرآمد اجاره
چه کسانی مالیات بر درآمد اجاره املاک می پردازند؟

چگونگی محاسبه قانون مالیات‌بردرآمد اجاره

دسترسی کشور به بانک اطلاعاتی جامع با سامانه مودیان
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس گفت:

دسترسی کشور به بانک اطلاعاتی جامع با سامانه مودیان

ارسال نظر