بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸
چند پیشنهاد برای مراقبت از پوست چرب و خشک
مراقبت از پوست اهمیت بسیار زیادی دارد؛ تا جایی که بعضی از روتین‌ها می‌توانند برای پوست تان معجزه کنند.
کد خبر : ۲۶۰۲۶۹

چند پیشنهاد برای مراقبت از پوست چرب و خشک

بورس نیوز: مراقبت از پوست اهمیت بسیار زیادی دارد؛ تا جایی که بعضی از روتین‌ها می‌توانند برای پوست تان معجزه کنند. از طرفی بعضی از افراد هستند که پوست چربی دارند؛ با وجود این که هیچ آبی داخل پوست شان وجود ندارد که باید در چنین حالتی مراقبت‌های خاصی را به انجام برسانند.

منظور از پوست چرب خشک و بدونِ آب چیست؟ 

پوست چرب بدون آب پوستی است که اثرات چربی روی سطح آن دیده می‌شود؛ در صورتی که در قسمت زیرین و عمقی کاملا خشک است و آب ندارد.

با پوست چرب و خشک باید چگونه رفتار کرد؟

کاری که این افراد باید انجام دهند، این است که یک روتین متعادل کننده داشته باشند تا بتوانند تولید چربی اضافه را کنترل کنند و از طرفی هم آبرسانی به پوست را انجام دهند و برای داشتن این روتین به موارد زیر دقت کنید:

استفاده از پاک کننده مناسب

پیشنهاد متخصصان این است که از پاک کننده شیر برای تمیز کردن صورت استفاده کنند که تولید چربی را زیاد نمی‌کند؛ همچنین تمام آلودگی‌های میکاپ و آرایش را هم پاک می‌کند؛ بدون این که بخواهد میزانِ میکروبیوم صورت را به هم بریزد.

استفاده از تونر لایه بردار ملایم

بهتر است که از یک تونر لایه بردار ملایم استفاده کنید که پوست مرده را برمی دارد، باعث آبرسانی به آن می‌شود و به منافذ عمیق پوست هم نفوذ می‌کند و حال پوست تان را خوب خواهد کرد.

بهترین حالت این است؛ از تونر‌هایی استفاده کنید که تولید چربی صورت را کنترل کرده و حاوی سالیسیلیک، گلیکولیک و لاکتیک اسید می‌باشد که لابلای منافذ را تمیز می‌کند و باعث می‌شود که پوست تان نفس بکشد و چربی و درخشندگی زیاد از حد آن کنترل شود.

استفاده از آبرسان و مرطوب‌کننده فاقد چربی

حتی اگر پوست چربی هم دارید، باز باید از مرطوب‌کننده آبرسان استفاده کنید که تولید روغن و چربی را متعادل می‌کند و باعث می‌شود تا پوست سالمی داشته باشید که آبرسانی هم شده و زیبایی را هم در آن تجربه خواهید کرد.

در نهایت؛ پیشنهاد ما انتخاب یک مرطوب‌کننده فاقد چربی است که باعث تعادل تولید چربی کلی در صورت می‌شود و آب کافی را هم به پوست تان می‌رساند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
استفاده دولت از منابع خود به جای استقراض
روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد؛

استفاده دولت از منابع خود به جای استقراض

اقامت ۱۴ روزه ایرانیان بدون ویزا در قزاقستان
رسانه های قزاقستان اعلام کردند؛

اقامت ۱۴ روزه ایرانیان بدون ویزا در قزاقستان

ارسال نظر