بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:

عرضه اولیه شرکت‌های دانش بنیان قطعا ادامه دارد

عرضه اولیه شرکت‌های دانش بنیان قطعا ادامه دارد
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: روال عرضه اولیه شرکت‌های دانش بنیان قطعا ادامه خواهد یافت.
کد خبر : ۲۶۰۳۳۰

عرضه اولیه شرکت‌های دانش بنیان قطعا ادامه دارد

بورس نیوز: مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در جمع خبرنگاران درخصوص عرضه اولیه شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: طبق برنامه ریزی‌ها پذیرش و عرضه این شرکت‌ها باید به نحوی باشد که منافع حاصل از عرضه آن‌ها به خود شرکت‌ها برسد. اکثر عرضه اولیه شرکت‌های دانش بنیان یا مبتنی بر فناوری از طریق عرضه روش صرف سهام خواهد بود. منابع جمع آوری شده مستقیم وارد خود کسب و کار‌های دانش بنیان می‌شود تا در توسعه آن‌ها کمک کند. امیدواریم با توجه به فعالیت‌هایی که برای پذیرش این شرکت‌ها انجام شده، این کار شتاب بگیرد. هم در بورس و فرابورس شرکت‌هایی داریم که در صف پذیرش هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه کار بعضی از شرکت‌ها به صورت کامل انجام نشده و مدارک شان ناقص است اسامی آن‌ها را نمی‌گویم، اما شرکت‌هایی در حوزه پرداخت، آی تی و سامانه‌های بانکی در حال طی کردن مراحل پایانی پذیرش هستند و به زودی آماده پذیرش می‌شوند.

عشقی درخصوص صندوق‌های جسورانه بیان کرد:در جلسه‌ای که در کمیته دانش بنیان بازار سرمایه داشتیم مقرر شد که کار کارشناسی تغییر ارکان صندوق‌های جسورانه انجام شود. زیرا یکی از مشکلاتی که در این حوزه داریم این است که منابع جمع آوری شده در این صندوق‌ها سرمایه گذاری نشده یا بخش کمی از آن سرمایه گذاری شده است. به همین دلیل یکی از مصوبات اصلی این است که این ارکان تغییر کند.

رئیس سازمان بورس در این باره خاطرنشان کرد: قرار شد در بحث تامین مالی جمعی نیز ضوابط، کمی سهل گیرانه‌تر باشد تا بتوانیم طرح‌های بیشتری را از طریق سکو‌های تامین مالی جمعی، تامین مالی کنیم.

وی ادامه داد: لازم بود در این دو صندوق اصلاح اساسنامه‌ای انجام شود که این کار صورت گرفته است. اساسنامه مصوب هیات وزیران بوده که باید در هیات وزیران اصلاح شود و این پیشنهاد در حال حاضر در دولت است. اگر این اصلاحات زودتر انجام شود بلافاصله اساسنامه آن را اجرایی می‌کنیم و این باعث می‌شود مدیر صندوق بتواند صدور ابطال بزند و قیمت صندوق اصلاح شود تا به ارزش ذاتی خود برسد.

به گفته عشقی روال عرضه اولیه شرکت‌های دانش بنیان قطعا ادامه خواهد یافت.

وی درباره سهام عدالت نیز تاکید کرد: درخصوص سهام عدالت در شورای عالی بورس تصمیم گیری‌های عمده انجام می‌شود. تغییراتی در آیین نامه اجرایی سهام عدالت و اساسنامه شرکت‌های سرمایه گذاری استانی نیاز است که در یکی، دو هفته آینده انجام خواهد شد. این موضوع بر عهده سازمان خصوصی سازی دارد بوده و آن انجام می‌دهد و سازمان بورس در خصوص جاماندگان و نحوه تخصیص پورتفوی آن مسئولیتی ندارد.

رئیس سازمان بورس درخصوص عرضه خودرو در بورس بیان کرد: در حال حاضر اختلاف نظری وجود ندارد. روز گذشته در جلسه شورای عالی بورس با حضور وزیر صمت بحث‌هایی مطرح شد و بحث‌های عرضه خودرو و سایر محصولات با توافق و همکاری که با هم داریم حل می‌شود.

عشقی درباره واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا توضیح داد: این مساله در روال خود دارد انجام می‌شود. سازمان هنوز وارد بحث واگذاری نشده و قطعا باید به مرحله‌ای برسد که آگهی عرضه سهام منتشر شود و سازمان بررسی می‌کند و اعلام نظر خواهد کرد.

طبق گفته رئیس سازمان بورس، دامنه نوسان طبق برنامه به تدریج کاهش می‌یابد و مرحله دوم آن نیز به زودی اعلام می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر