بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

سامانه مودیان باعث شفافیت خوبی می شود

سامانه مودیان باعث شفافیت خوبی می شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: سامانه مودیان به همراه تفکیک حساب‌ها، باعث شفافیت خوبی خواهد شد از طرف دیگر سهم مالیات نیز در تامین منابع بودجه با راه‌اندازی این سامانه افزایش خواهد یافت.
کد خبر : ۲۶۰۳۴۳

سامانه مودیان باعث شفافیت خوبی می شود

بورس نیوز: محسن زنگنه، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر بهره‌برداری از سامانه مودیان مالیاتی بر عادلانه‌تر شدن اخذ مالیات‌ها اظهار کرد: نفس ایجاد و بهره‌برداری از سامانه مودیان مالیاتی اقدام بسیار مناسبی است و در موضوع عادلانه‌سازی مالیات‌ها می‌تواند بسیار موثر باشد، اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که فرمول‌های تعیین مالیات در سامانه مودیان چگونه است و باید در این مورد دقت شود.

وی ادامه داد: معتقدم در برخی مواقع باید بر اساس واقعیت‌ها با اصناف برخورد داشته باشیم، زیرا با توجه به اینکه قدرت خرید مردم به شدت کاهش پیدا کرده و باید تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان بیشتر مورد حمایت قرار گیرند تا از آسیب رسیدن به آن جلوگیری شود.

زنگنه در خصوص تاثیر سامانه مودیان مالیاتی بر افزایش درآمد دولت و کنترل تورم گفت: یکی از مشکلات امروز اقتصاد ایران نگاه‌های بخشی است، به عقیده من اخذ مالیات و بالا بردن سهم بودجه از مالیات خیلی خوب است، اما در کنار این موضوع شما باید تولیدکنندگان و توزیع کنندگان را هم لحاظ کنید.

وی با بیان اینکه نسخه‌های بخشی در اقتصاد باعث ایجاد مشکلاتی در بخش‌های دیگر می‌شود، بیان کرد: معتقدم امسال نسبت به برخی از اقشار اعم از تولیدکنندگان و اصناف سخت‌گیری بیشتری صورت گرفته است که در آینده قطعا تبعات منفی خواهد داشت، معتقدم اگر می‌خواهیم موضوع مالیات را حل کنیم باید در کنار آن بانک، تورم و قدرت خرید مردم را لحاظ کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص هوشمندسازی سامانه مودیان مالیاتی تصریح کرد: دولت در حال حرکت به سمت مالیات بر درآمد با کنترل حساب‌های بانکی و تفکیک حساب‌های شخصی از تجاری است و ان‌شالله در آینده مشکلات این حوزه با توجه به وجود سامانه مودیان مالیاتی رفع شود. سامانه مودیان به همراه تفکیک حساب‌ها، باعث شفافیت خوبی خواهد شد از طرف دیگر سهم مالیات نیز در تامین منابع بودجه با راه‌اندازی این سامانه افزایش خواهد یافت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر