بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
در سریع ترین زمان صورت می گیرد؛

مشخص شدن تکلیف ۳ میلیون جامانده سهام عدالت

مشخص شدن تکلیف ۳ میلیون جامانده سهام عدالت
منابع درآمدی بودجه امسال با رشد ۴۸ درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است.
کد خبر : ۲۶۰۷۲۹

مشخص شدن تکلیف ۳ میلیون جامانده سهام عدالت

بورس نیوز: سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی درخصوص تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت اظهار کرد: در بند "الف" تبصره دو قانون بودجه سال ۱۴۰۱ قانون گذار تکلیف را برای بازماندگان سهام عدالت متوجه دولت کرد که در دو سطح بود؛ سطح اول که به گروه‌هایی باز می‌گشت که تحت پوشش نهاد‌های حمایتی قرار دارند و سطح دوم در مورد سایر ۶ دهکی است که طبق قانون سیاست‌های اصل ۴۴ نیز می‌توانند مشمول دریافت سهام عدالت شوند که قاعدتا در سطح دوم تعداد بیشتری وجود دارند.

وی افزود: با توجه به این که دولت باید تکالیف دیگری را در زمینه واگذاری سهام خود امسال انجام دهد اولویت را بر این قرار دادیم که در سریع‌ترین زمان ممکن برای گروه اول که طبق اطلاعات نزدیک به سه میلیون نفر هستند و اکنون اطلاعاتشان وجود دارد وضعیت را مشخص کنیم.

وزیر اقتصاد گفت: ابتدا در این خصوص با قید فوریت مصوبه‌ای آماده شده که در کمیسیون اقتصادی دولت هم تصویب و طرح در هیئت دولت قرار دارد؛ امیدواریم در همین مرداد مصوبه هیئت دولت را در این زمینه داشته باشیم. درباره دسته دوم که تعداد بیشتری دارند؛ لازم است اطلاعات بیشتری داشته باشیم بنابر این تا تکمیل اطلاعات غیر از میزانی که باید به صندوق‌های بازنشستگی و سازمان تامین اجتماعی داده شود در مورد دسته دوم تا پایان سال مصوبه‌ای را خواهیم داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر