بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
فولاد مبارکه اصفهان ۵۰ هزار میلیارد تومان سود تقسیم کرد؛

تقسیم سود چشمگیر فولاد مبارکه اصفهان در مجمعع عمومی

تقسیم سود چشمگیر فولاد مبارکه اصفهان در مجمعع عمومی
مجمع عمومی سالیانه شرکت فولاد مبارکه اصفهان مربوط به بررسی سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۱۴۰۰ بود که در ۲ حالت حضوری و برخط برگزار شد، درصد حاضرین در این جلسه برابر با ۷۴,۷ درصد از سهامداران بود و با بیشترین رای ممکن صورت مالی این شرکت فولادی مورد تصویب قرار گرفت.
کد خبر : ۲۶۱۰۸۲

تقسیم سود چشمگیر فولاد مبارکه اصفهان در مجمعع عمومی+بورس نیوز

بورس نیوز:

شرکت فولاد مبارکه اصفهان در تاریخ ۱۱ مردادماه سال ۱۴۰۱ مجمع عمومی سالانه خود را که منتهی به پایان اسفندماه ۱۴۰۰ بود را برگزار کرد که در انتها به تقسیم سود نقدی نزدیک به ۵۰ هزار میلیارد تومانی معادل ۱۷۰ تومان در ازای هر سهم ختم شد.

این تقسیم سود نقدی فولاد مبارکه اصفهان اتفاق چشم‌گیری و بزرگی برای سهامداران پرشمار این شرکت فولادی بود و در ادامه نیز در مجمع فوق‌العاده نیز تصمیم بر آن شد که ۸۰.۸۸ درصد سرمایه این شرکت افزایش پیدا کند، این افزایش سرمایه از محول سود انباشته خواهد بود.

مجمع عمومی سالیانه شرکت فولاد مبارکه اصفهان مربوط به بررسی سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۱۴۰۰ بود که در ۲ حالت حضوری و برخط برگزار شد، درصد حاضرین در این جلسه برابر با ۷۴,۷ درصد از سهامداران بود و با بیشترین رای ممکن صورت مالی این شرکت فولادی مورد تصویب قرار گرفت.

میزان سرمایه قبلی شرکت فولاد مبارکه اصفهان برابر با ۲۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده که در حال حاضر با افزایش ۸۰,۸۸ درصدی به مبلغ ۵۳ هزار میلیارد تومان رسیده است، این افزایش سرمایه از محل سود انباشته بود و این افزایش سرمایه صورت گرفته به منظور تأسیس نیروگاه ۹۱۴ واتی، خرید ۵۰ دستگاه لوکوموتیو و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه پذیر بوده است.

در مجمعی که شرکت فولاد مبارکه اصفهان برگزار کرد مدیرعامل این شرکت فولادی خاظر نشان کرد که ۲۷ رکورد را از آن خود کرده و از یک حد معمول پا فراتر گذاشته‌اند و برای ۳ سال آینده نیز طرح‌هایی را برنامه‌ریزی کرده که ۱۸۶ هزار میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: عملیات احداث ۵ پروژه بزرگ با سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی را شروع کرده اند و در این خصوص تفاهم‌نامه‌هایی هم با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، راه‌آهن جمهوری اسلامی و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، در مسیر تحقـق ایـن طرح‌ها قدم گذاشت و با پیگیری اهـداف تعیین‌شدهدر سند ۲۰ ساله صنعت کشور، همـه تـوان و تلاش خود را جهت افزایش تولید به کار گرفته تا با تضمین ادامه روند رو به رشد خود و تأمیـن نیـاز بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ شرکت و صنایع استراتژیک ازجمله خودروسازی، لوازم‌خانگی، لوله و پروفیل، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، پیشران اقتصاد غیرنفتی است.

آمار و عملکرد فولاد مبارکه بیان‌گر آن است که در سال جاری با مدیریت، برنامه‌ریزی و بهره‌برداری از پروژه‌های پرشمار باانرژی و قدرت هرچه‌تمام‌تر، باوجود محدودیت‌ها اسمز معکوس ثانویه RO و راه‌اندازی واحد گاز زدایی و کربن‌زدایی، ضمت کاهش مصرف آب امکان تولید فولاد‌های الکترونیک را فراهم کند تا بتواند با دیگر فولادسازان مطرح جهان وارد رقابت شود.

طیب نیا مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان در ادامه گفت: طی سالیان گذشته این شرکت فولادی توانست بیش از ۱۰۰ هزار قطعه و تجهیزات را بومی‌سازی کند و حمایت‌هایی که از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شد این اتفاقات گوشه‌ای از افتخارات فولاد مبارکه است که در راستای خودکفایی بیش‌ازحد در صنعت فولاد کشور است.

در نخستین ماه سپری‌‎شده از سال مالی توانست رکورد جدید را از خود بر جای بگذارد و آن تولید روزانه در شرکت بود، این شرکت با فراهم کردن اشتغال پایدار برای ۳۵۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم ایفای نقش کرده است.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان در تمام ادوار سعی و تلاش خود را انجام داده تا امانت‌دار واقعی برای سهامداران باشد، درآمد فولاد مبارکه اصفهان از فروش محصولات خود در بازار خارج کشور ۱۳۷ میلیارد تومان و ۳۲ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرد و به ترتیب ازایش ۸۸ و ۶۶ درصدی را طی این دوره شناسایی کرده است.

تأمین مواد معدنی پایدار یکی از مشکلات و چالش‌های بزرگی است که فولاد مبارکه اصفهان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند و در ارزیابی و کشفت محدوده‌های معدنی به‌منظور تأمین پایدار با ارزیابی و اکتشاف حوزه‌های معدنی و تأمین و فرآوری سنگ‌آهن اقدامات ارزشمندی را محقق کرده است.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
قرائت گزارش تفریغ بودجه ۱۴۰۰ در هفته جاری
در مجلس شورای اسلامی انجام می شود؛

قرائت گزارش تفریغ بودجه ۱۴۰۰ در هفته جاری

برنامه حضور شرکت‌ها در مجمع عمومی طی ۳ روز آینده
کدام شرکت‌ها از تاریخ نهم تا یازدهم مرداد مجمع برگزار می‌کنند؛

برنامه حضور شرکت‌ها در مجمع عمومی طی ۳ روز آینده

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
سلام نصف دیگه از سهم کجا رفته,