بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
پتروشیمی آبادان به زیان خالص ۱۵۴ میلیارد تومانی رسید

فروش PVC صادراتی "شپترو" ۹۲ درصد کاهش یافت

فروش PVC صادراتی
پتروشیمی آبادان علی رغم افزایش ۷۰ درصدی درامد عملیاتی که طی این دوره داشت اما؛ بهای تمام‌شده درآمد‌ها نیز رشد ۱۶۶ درصدی را به همراه داشت و در نهایت به زیان ناخالص ۱۲۱ میلیارد تومان رسید.
کد خبر : ۲۶۱۱۶۰

فروش PVC صادراتی شپترو 92 درصد کاهش یافت+بورس نیوز

بورس نیوز:

پتروشیمی آبادان در گزارش صورت مالی میاندوره‌ای تلفیقی ۳ ماهه منتهی به خردادماه سال جاری درآمد عملیاتی خود را ۳۵۸ میلیارد تومان به ثبت رساند، همچنین طی دوره مشابه سال گذشته مجموع درآمد‌های عملیاتی این پتروشیمی بالغ‌بر ۲۱۱ میلیارد تومان بود و در حال حاضر افزایش ۷۰ درصدی را در کارنامه خود ثبت کرده است.

درآمد عملیاتی پتروشیمی آبادان علی رغم افزایش ۷۰ درصدی که طی این دوره به دنبال داشت اما؛ بهای تمام‌شده درآمد‌ها نیز ۱۶۶ درصد افزایش یافت و در نهایت به زیان ناخالص ۱۲۱ میلیارد تومانی رسید.

زیان عملیاتی که "شپترو" طی این دوره ۳ ماهه از خود بر جای گذاشت برابر با ۱۲۹ میلیارد تومان بود، این پتروشیمی در دوره مشابه سال گذشته با سود عملیاتی ۲۶ میلیارد تومانی مواجه بود.

فروش PVC صادراتی شپترو 92 درصد کاهش یافت+بورس نیوز

"شپترو" در گزارش صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۳ ماهه منتهی به خردادماه سال جاری (حسابرسی نشده) میزان زیان خالص خود را ۱۵۴ میلیارد تومان به ثبت رساند و همچنین در ازای هر سهم ۲۸۰ ریال زیان خالص حاصل کرد، این شرکت طی دوره مشابه سال گذشته سود خالص ۱۱ میلیارد تومانی را از خود باقی گذاشته بود.

مجموع دارایی‌های "شپترو" تا پایان خردادماه سال جاری به ۳ هزار میلیارد تومان رسید که رشد ۱۵ درصدی را نسبت به پایان سال مالی گذشته به همراه داشت، بیشترین میزان دارایی متعلق به بخش «دارایی‌های غیر جاری» با یک هزار و ۶۹۰ میلیارد تومان بود.

سرمایه اعلام‌شده از سوی "شپترو" ۵۵۲ میلیارد تومان بود که نسبت به سال مالی گذشته بدون تغییر باقی ماند، زیان انباشته این پتروشیمی در پایان دوره ۳ ماهه نیز برابر با ۶۱۷ میلیارد تومان به ثبت رسید و همان‌طور که مشخص است که میزان زیان انباشته "شپترو" بالاتر از سرمایه آن است.

نگاهی به مقدار تولید و فروش پتروشیمی آبادان

شرکت پتروشیمی آبادان طی دوره ۳ ماهه منتهی به خردادماه سال ۱۴۰۱ مقدار تولید محصولات خود را ۱۳ هزارتن اعلام کرد که نسبت به سال گذشته کاهش ۷ درصدی را تجربه کرده به گونه‌ای که در سال گذشته ۱۴ هزارتن محصول را به تولید رسانده بود، مقدار فروش محصول نیز طی این دوره بالغ‌بر ۱۲ هزار تن بود.

بیشترین مقدار فروش در این دوره ۳ ماهه مربوط به PVC با ۹ هزار تن بود، در بازار صادراتی نیز این محصول به فروش رسید که با کاهش ۹۲ درصدی روبه‌رو بود، بر همین اساس مبلغ فروش این نیز دست‌خوش کاهش ۸۱ درصدی بود به‌گونه‌ای که به درآمد تقریبی ۳ میلیارد تومانی رسید.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بازگشت پتروشیمی آبادان به زیان‌های متوالی
دعوای حقوقی بین "شپترو" و ملی صنایع شیمیایی؛

بازگشت پتروشیمی آبادان به زیان‌های متوالی

با اعلام شرکت پتروشیمی آبادان؛

"شپترو" در مجمع به افزایش سرمایه رسید

محصولات
افزایش درآمد هفتگی پتروشیمی آبادان در کنار رشد حجم معاملات؛

محصولات "شپترو" روی زمین باقی نماند

حجم معامله «پلی وینیل کلراید ۷۰ S» کاش پیدا کرد
ریزش درآمد هفتگی پتروشیمی آبادان؛

حجم معامله «پلی وینیل کلراید ۷۰ S» کاش پیدا کرد

ارسال نظر