بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
رئیس هیات مدیره شرکت فارس تجارت امجد گفت: بر این اساس، اپلیکیشنی به نام "کانون سهامداران" طراحی کردیم و همه خدماتی که مورد نیاز سهامداران است را ارائه دادیم.
کد خبر : ۲۶۱۲۰۸

مجتبی امجدیان، رئیس هیات مدیره شرکت فارس تجارت امجد در گفتگو با بورس نیوز درباره اپلیکیشن "کانون سهامداران"اظهار کرد: از زمانی که در بازار سرمایه فعالیت را آغاز کردم همیشه در این فکر بودم که چرا سهامداران کانون یا انجمنی ندارند که از حقوق خود دفاع کنند یا درآنجا خدماتی داشته باشند و بتوانند از یکسری از مزایا استفاده کنند.

وی افزود: بر این اساس، اپلیکیشنی به نام کانون سهامداران طراحی کردیم و همه خدماتی که مورد نیاز سهامداران است را ارائه دادیم. تیمی تشکیل دادیم و طراحی این اپلیکیشن را از سه، چهار سال پیش آغاز کردیم ور در حال حاضر مرحله اول این اپلیکیشن آماده بهره برداری است.

رئیس هیات مدیره شرکت فارس تجارت امجد خاطرنشان کرد: فضای این اپلیکیشن کاملا غیرسیاسی و غیرانتفاعی است و سعی می‌کنیم از توانمندی‌های همه سهامداران و فعالان بازار سرمایه استفاده کنیم و خدمات ما مبتنی بر توانایی فعالان بازار باشد.

امجدیان ادامه داد: تشکیل کانون سهامداران بازار سرمایه از سال‌ها پیش دغدغه بسیاری از فعالان این بازار بود. اما یکی از اصلی‌ترین مشکلات این بود که به دلیل پراکندگی جغرافیایی، جمع آوری و جمع شدن همه اعضا در یک جا هدایت کانون اصلا امکان پذیر نبود. به همین خاطر اپلیکیشنی طراحی کردیم که به صورت الکترونیکی عضوگیری را انجام دهد و اعضا بتوانند با هم در ارتباط باشند و از خدمات این اپلیکیشن استفاده کنند.

وی ادامه داد: این اپلیکیشن اندرویدی است و در آینده نسخه IOS هم اضافه می‌شود و کاربران اندروید و IOS میتوانند از خدمات آن استفاده کنند. نصب کردن و عضو شدن در این اپلیکیشن رایگان است. اما خدمات تخصصی‌تر که توسط متخصصین امر ارائه می‌شود بهای بسیار نازلی دارد تا با کمترین بها بتوانند مخاطبان از این خدمات استفاده کنند.

رئیس هیات مدیره شرکت فارس تجارت امجد بیان کرد: در این اپلیکیشن خدمات مختلفی مانند بخش خبری، خدمات تحلیلی، مشاوره ای، داده‌های بازار و مباحث قانونی را ارائه می‌دهیم. قرار است این اپلیکیشن براساس خرد جمعی و قانونی به کار خود ادامه دهد.

وی افزود: سعی کردیم دیتا‌های حدود ۷۰۰ شرکت فعال در بازار سرمایه را جمع آوری و دسته بندی کنیم و به صورت متون و نمودار‌هایی گردآوری کنیم تا فعالان با خواندن آن کلیات و جزئیات یک شرکت را حاصل کنند. همچنین، اخبار مهم که توسط هیات مدیره و یا در کدال منتشر شده را دسته بندی کردیم به نحوی که قابلیت استفاده و تحلیل داشته باشد تا فعالان بازار بتوانند راحت‌تر از این امکانات استفاده کنند.

امجدیان عنوان کرد: در بخش تحلیل‌ها از توانمندی همه تحلیلگران بازار استفاده می‌کنیم. همانطور که از اسم اپلیکیشن مشخص است "کانون سهامداران" به عنوان مثال خودم نظرات شخصی را در آنجا می‌گذارم و این آغاز فضایی است که سایر تحلیلگران و فعالان بتوانند از این فضا استفاده کنند.

وی همچنین توضیح داد: سهامداران معمولا دوست دارند که با هم درخصوص فضای کلی بازار و سهام خود گفتگو داشته باشند و در حال حاضر از شبکه‌های مجازی که به صورت پراکنده هستند، با هم گفتگو می‌کنند. ما این نیاز را دیدیم به جای اینکه سهامداران در فضای مجازی سرگردان شوند، در کانون سهامداران همه بتوانند گرد هم آیند و از این فضای گفتگویی استفاده کنند که فضایی کاملا متمرکز است.

وی ادامه داد: بخش بعدی که مدنظر ما بود، "بحث لایو ارائه داد" بود که فعالان بتوانند متمرکزتر از این فضا استفاده کنند. به عنوان مثال مدرسین می‌گویند که در کدام موضوع تبحر دارند، احراز هویت می‌شوند و براساس آن، در این اپلیکیشن به آن‌ها خدماتی ارائه می‌شود.

امجدیان تاکید کرد: براساس خدمات دهی به اعضای کانون سهامداران یکسری از خدمات ابتدایی که مدنظر ما بود، را دسته بندی کردیم. در حال حاضر با خدمات مالی، حقوقی و بیمه‌ای کار را شروع کردیم. اگر فعالان بازار کمک کنند و به کمک این اپلیکیشن بیایند بخش‌های دیگری را اضافه خواهیم کرد تا بتوانند از آن فضا استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم که اعضای ابتدایی را جمع آوری کنیم. مردم این اپلیکیشن را نصب کنند. سپس اعضای معمولی تبدیل به اعضای ویژه می‌شوند. در ابتدای کار یک ثبت نام معمولی است که فقط احراز هویت‌ها انجام می‌شود تا مشخص شود که چه میزان مخاطب در این اپلیکیشن وجود دارد. برای ثبت این اپلیکیشن نیاز به اعضای ویژه و هیات امناست که سر فرصت این موضوع اعلام می‌شود و کار‌های قانونی آن انجام خواهد شد.

وی در این باره ادامه داد: موضوع بعدی بحث دارایی نامشهود است که در آینده اطلاع رسانی خواهد شد که با دارایی نامشهود قرار است کار را چطور پیش می‌بریم. بر اساس اعتبارسنجی اعضای فعال در اپلیکیشن سعی می‌کنیم که افراد را رتبه بندی کنیم و به دارایی نامشهود تبدیل کنیم.

امجدیان در پایان درباره بخش "سهام من" گفت: بخش "سهام من" برای کاربرانی است که در این اپلیکیشن در ساعات بازار می‌خواهند سهام خود را تحت نظر داشته باشند. به خاطر اینکه از این اپلیکیشن خارج نشوند و در سامانه‌های دیگر وضعیت و نوسانات سهام خود را ببینند بخش "سهام من" را قرار دادیم تا بتوانند نوسانات سهام خود را طی روز مشاهده کنند.

در پایان این گزارش می افزاید ، شما می توانید این اپلیکیشن کاربردی را از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

https://myket.ir/app/ir.amjady.borseamjad

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
چرا برخی سبدگردان ها زیان ده شدند؟
همایون دارابی ، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز پاسخ می دهد:

چرا برخی سبدگردان ها زیان ده شدند؟

دولت در قیمت گذاری نباید خلاف جهت آب شنا کند
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

دولت در قیمت گذاری نباید خلاف جهت آب شنا کند

ارسال نظر