بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴
در بازارهای جهانی؛

معامله نفت در قیمت ۹۴ دلار

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۸ سنت معادل ۰.۸۲ درصد کاهش به ۹۴ دلار و ۳۲ سنت رسید.
کد خبر : ۲۶۱۳۷۷

معامله نفت در قیمت ۹۴ دلار

بورس نیوز: اطلاعات اقتصادی چین به‌عنوان بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام دنیا نگرانی‌های جدیدی در مورد رکود احتمالی اقتصاد دنیا و کاهش تقاضا برای انرژی به وجود آورده و باعث کاهش بیشتر قیمت نفت در روز سه‌شنبه شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۸ سنت معادل ۰.۸۲ درصد کاهش به ۹۴ دلار و ۳۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۵۲ سنت معادل ۰.۵۸ درصد کاهش ۸۸ دلار و ۸۹ سنت معامله می‌شود.

انتشار اطلاعات ناامیدکننده اقتصادی در مورد چین عامل کاهش قیمت نفت بوده‌است. اطلاعات اقتصادی چین نشان می‌دهد رشد اقتصاد این کشور به‌طرز غیرمنتظره‌ای در ماه گذشته میلادی کند شده و تولید کارخانه‌ای و خرده‌فروشی به‌خاطر سیاست کرونای صفر دولت کاهش‌یافته است.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد تولید نفت در حوزه‌های اصلی شیل در این کشور در ماه آینده میلادی به ۹.۰۴۹ میلیون بشکه در روز می‌رسد، یعنی بالاترین رقم از مارس ۲۰۲۰.
شرکت‌کنندگان بازار منتظر اطلاعات صنعتی درمورد ذخایر نفت خام آمریکا هستند که قرار است امروز منتشر شود. پیش‌بینی می‌شود ذخایر نفت و بنزین این کشور در هفته گذشته کاهش‌یافته باشد.

سرمایه‌گذاران همچنین از نزدیک مذاکرات احیای قرارداد اتمی برجام را دنبال می‌کنند. اگر ایران و آمریکا قرارداد پیشنهادی اتحادیه اروپا را که تحریم‌های نفتی ایران را برمی‌دارد قبول کنند، تولید نفت این کشور افزایش می‌یابد.

طبق گفته یکی از مقامات اتحادیه اروپا، ایران در روز دوشنبه پاسخ پیش‌نویس قرارداد نهایی را ارائه داده، اما هیچ جزئیاتی در مورد این پاسخ اعلام‌نشده است. وزارت امور خارجه ایران از آمریکا خواسته انعطاف‌پذیری بیشتری برای حل مسائل باقی‌مانده نشان دهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر