بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
در حاشیه جلسه هیات دولت؛

هدف ما پایداری در خودکفایی گندم است

هدف ما پایداری در خودکفایی گندم است
وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما به حدود ۹ میلیون تن گندم برای تهیه نان در کشور نیاز داریم. در سالیان گذشته خودکفایی داشتیم، اما نوسان داشته است. البته الان هدف مان پایداری در خودکفایی است.
کد خبر : ۲۶۱۴۴۹

هدف مان پایداری در خودکفایی گندم است

بورس نیوز: سیدجواد ساداتی نژاد،‏ وزیر جهاد کشاورزی درخصوص مشوق‌ها برای کشاورزان در اجرای الگوی کشت اظهار کرد: رئیس جمهور کشورمان در نشست روز دوشنبه در وزارتخانه جهاد کشاورزی‏، بر مسایل محوری تاکید کردند.

وی افزود: ایشان بر امنیت تامین غذا با شاخص‌های تامین غذای سالم‏، ارزان، با کیفیت و با منشاء و تولید داخلی تاکید کردند. ما باید در تولید داخلی به سمت خودکفایی حرکت کنیم.

ساداتی نژاد ادامه داد: البته حرکت به سمت خودکفایی از آغاز دولت سیزدهم شروع شده است‏. ما در خرید تضمینی گندم از مرز هفت میلیون تن گذشتیم که در مقایسه با سال گذشته که چهار و نیم میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده بود‏‎‏؛ که نشان دهنده سیاست‌های دولت در حوزه تولید است البته با افزایش قیمت خرید تضمینی گندم و کاهش قیمت کود و اجرای طرح کشاورزی قراردادی. البته نتیجه واقعی سیاست‌های دولت در حوزه تولید را ما در فصل زراعی آینده شاهد خواهیم بود که انشاء الله امیدواریم به پایداری در خودکفایی گندم و نان برسیم.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه تصریح کرد: ما به حدود ۹ میلیون تن گندم برای تهیه نان در کشور نیاز داریم. در سالیان گذشته خودکفایی داشتیم، اما نوسان داشته است. البته الان هدف مان پایداری در خودکفایی است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر