بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
در بازار رمزارزها؛

اوضاع نامساعد قیمت بیت کوین

اوضاع نامساعد قیمت بیت کوین
تجزیه و تحلیل قیمت بیت‌کوین نشان می‌دهد که روند قیمتی این ارز دیجیتال در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.
کد خبر : ۲۶۱۴۷۰

اوضاع نامساعد قیمت بیت کوین

بورس نیوز: عملکرد بازار در حال حاضر حاکی از آن است که گاو‌ها نزدیک به سطوح بالاتر و خارج شدن هستند و خرس‌ها راه را برای اصلاح بیشتر باز می‌کنند. حجم معاملات ۲۴ ساعته بزرگترین ارز دیجیتال بیش از هفت درصد افزایش یافته است با این حال، در زمان نگارش این مطلب بیت‌کوین به محدوده قیمت ۲۳ هزار ۴۲۲.۷۹ دلار رسیده است که ۱.۸۵ درصد کاهش روزانه دارد.

هرچه مدت بیشتری قیمت در زیر این سطح باقی بماند، فشار فروش قوی‌تر خواهد بود، زیرا بیت‌کوین به زیر سطح حمایت حیاتی ۲۳هزار و ۵۰۰ دلار می‌رود. داده‌های تردینگ ویو نشان می‌دهد که بیت‌کوین روزانه بیش از دو درصد کاهش یافته است.

ساعاتی قبل از این‌که کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) دقایقی از آخرین جلسه خود را منتشر کند، این ارز دیجیتال که از قبل نشانه‌هایی از ضعف را نشان داده بود، با شروع معاملات در سهام ایالات‌متحده بیشتر سقوط کرد. این جلسه برای افشای دیدگاه فدرال رزرو در مورد تعدیل نرخ آتی برنامه‌ریزی شده در سپتامبر برگزار شد.

مایکل ون دی پوپ در آخرین به‌روزرسانی توییتر خود اظهار کرد که رویداد مهم صورتجلسه کمیته بازار آزاد فدرال که از طریق آن می‌توان اطلاعاتی را دریافت کرد که فدرال رزرو قرار است نرخ بهره را با چه عملکردی افزایش دهد، فکر نمی‌کنم تاثیر زیادی داشته باشد با این حال، کریپتو به آن ارزش زیادی می‌دهد و نوسانات زیادی به همراه خواهد داشت.

مارکوس سوتیریو، تحلیلگر گلوبال بلاک معتقد است که تصویر واضح‌تری ممکن است در اواخر روز چهارشنبه در رابطه با صورتجلسه کمیته بازار آزاد فدرال آشکار شود.

نوسانات بیت‌کوین در یک هفته گذشته کاهش یافته است، با این حال فروشندگان غالب بوده‌اند، زیرا در مورد دقایقی از نشست کمیته بازار آزاد فدرال که عصر چهارشنبه منتشر شد، عدم اطمینان وجود دارد. این صورتجلسه نشان‌دهنده موضع فدرال رزرو و زمانی است که آن‌ها ممکن است سرعت افزایش نرخ بهره را کاهش دهند.

به تازگی فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را ۰.۷۵ درصد افزایش داد، اما نرخ تورم ماه به ماه کمتر از حد انتظار بود. حال این سوال وجود دارد که آیا اظهارات کمیته بازار آزاد فدرال می‌تواند بیت‌کوین و بازار بزرگتر ارز‌های دیجیتال را در زمان مناسب تقویت کند؟

بر اساس یادداشت سوتیریو به مشتریان، طبق تحلیل‌های فنی، بیت‌کوین در روز‌های آینده با آزمون قابل‌توجهی روبرو خواهد شد، زیرا میانگین متحرک ۲۰۰ هفتگی که در حال حاضر حدود ۲۳هزار دلار است، درست زیر قیمت فعلی ۲۳هزار و ۷۰۰ دلار قرار دارد. اگر این سطح نتواند حفظ شود، به این معنی است که در هفته‌های آینده نزول بیشتری وجود خواهد داشت و ممکن است بازگشت بازار به تاخیر بیفتد.»

با این حال، یکی دیگر از تحلیلگران و معامله‌گران ارز‌های دیجیتال معتقد است که بیت‌کوین در حال حاضر در یک منطقه خرید تاریخی است. این تحلیلگر فکر می‌کند که اکنون بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین است، زیرا انتظار می‌رود ارزش این دارایی در آینده افزایش یابد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر ۱.۱۲ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۵۱ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۰.۰۵ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۱۱ درصد افزایش داشته است.

حجم کل بازار ارز‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۷۲.۶۹ میلیارد دلار است که ۱۲.۰۴ درصد افزایش داشته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر