بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
مدیرعامل هلدینگ بهساز مشارکت‌های بانک ملت در گفتگوی اختصاصی با بورس نیوز:

تلاش برای عرضه شرکت های زیرمجموعه به بازار سرمایه / اقتصاد دستوری پاسخگوی نیاز کشور نیست و محکوم به شکست است

تلاش برای عرضه شرکت های زیرمجموعه به بازار سرمایه / اقتصاد دستوری پاسخگوی نیاز کشور نیست و محکوم به شکست است
مدیرعامل هلدینگ بهساز مشارکت‌های بانک ملت گفت:تلاش من بر این است تا شرکت‌هایی که قابلیت ارائه در بازار سرمایه را دارند با حمایت مدیرعامل بانک ملت به بازار سرمایه عرضه کنیم.
کد خبر : ۲۶۱۵۳۷

تلاش برای عرضه تعدادی شرکت به بازار سرمایه

بورس نیوز:

احسن الله رادمهر، مدیرعامل هلدینگ بهساز مشارکت‌های بانک ملت در معرفی خود به بورس نیوز گفت: حدود ۲۵ سال سابقه فعالیت و تخصص در حوزه مالی و اقتصادی دارم ، فوق لیسانس خود در رشته حقوق اقتصادی را از دانشگاه شهید بهشتی تهران اخذ کردم و در طول ۲۵ سال سابقه کار در واحد‌های بزرگ اقتصادی ، به عنوان مدیر واحد‌ها مشغول به کار بودم. از جمله این سمت ها می توانم به ، مشاور اقتصادی و سرمایه گذاری خودروسازی سایپا به مدت ۴ سال، مدیرعامل شرکت ساسان، رئیس هیات مدیره شرکت توسعه معین ملت متعلق به بانک ملت (دومین نهاد بزرگ مالی کشور فعال در بازار سرمایه)، مشاور اقتصادی و سرمایه گذاری استاندارهای ایلام و کرمان و مشاور اقتصادی و سرمایه گذاری تامین اجتماعی را اشاره کنم.

عملکرد مثبت در مجموعه های تحت مدیریت

مدیرعامل هلدینگ بهساز مشارکت‌های بانک ملت ادامه داد: هر مجموعه‌ای که در آن مشغول به فعالیت شدم ، سعی کردم آن مجموعه را به بهره وری کامل برسانم. شرکت ساسان را در سال ۸۷ با ۱۲۰ میلیارد بدهی تحویل گرفتیم و در طی حدود ۳ سال علاوه بر اینکه به یک سود معقول رسیدیم مشکلات عدیده آن شرکت را نیز حل کردیم و شرکت را به سود عملیاتی خوبی رساندیم. خطوط تولید زیادی را در آنجا راه اندازی کردیم. مخصوصا شرکت پخش، یکی از شرکت‌های اقماری آن که ۶۰ کامیون توزیع داشت در پایان دوره ۶۰۰ کامیون توزیع در اختیار داشت.

رادمهر خاطرنشان کرد: ۴ سال گذشته را در یکی از نهاد‌های مالی بانک ملت به نام شرکت سرمایه گذاری توسعه معین ملت به عنوان رئیس هیات مدیره موظف حضور داشتم. مجموعه را با حدود ۶۳۰ میلیارد تومان پورتفو تحویل گرفتم و در تاریخ دهم مرداد سال۱۴۰۱ مجموعه را با قریب به ۵ هزار میلیارد تومان پورتفو تحویل دادم. در طول چهار سال بیش از ۱۴۷۰ میلیارد تومان برای بانک ملت سود ساختیم و حتی بودجه سال ۱۴۰۱ که ۴۴۰ میلیارد تومان بود را در طی مدت ۵ ماه، ۵۷۳ میلیارد تومان محقق کردیم که انحراف مثبت قابل قبولی محسوب می شود.

بهساز مشارکت های بانک ملت ، قلب تپنده سرمایه گذاری بانک ملت

وی در خصوص شرکت بهساز مشارکت های بانک ملت بیان کرد: شرکت بهساز مشارکت‌های بانک ملت شرکتی است که در خط زنجیره ارزش بانک حرکت می‌کند. به نوعی که فعالیت‌های آن مرتبط با فعالیت بانک است و با منابعی که در اختیار دارد سعی می‌کند نهایت بهره برداری را برای بانک ایجاد کند. بهساز مشارکت های بانک ملت حدود ۱۴ شرکت زیرمجموعه دارد.

مدیرعامل هلدینگ بهساز مشارکت‌های بانک ملت در این باره توضیح داد: شرکت های زیر مجموعه بهساز مشارکت های بانک ملت در زمینه های متفاوتی فعالیت می کنند ، مثل شرکت طرح اندیشه با حدود ۷۰۰ نفر پرسنل فعالیت وصول مطالبات بانک را بر عهده دارد، شرکت تدبیرگران فعالیت ارزیابی طرح ها، ارزشیابی دارایی‌های ثابت را بر عهده دارد. شرکت صرافی که در زمینه ارز فعال است. شرکت ساختمانی که در بخش سازه و ابنیه فعالیت می‌کند. شرکت ماد فعالیت فروش دارایی‌های مازاد بانک را بر عهده دارد. همچنین، شرکت راهبری که حوزه نرم افزاری و امنیتی بانک را با حدود ۱۱۰۰ نفر بر عهده دارند. دامنه گستره قالب این شرکت‌ها در تمام استان‌ها فعال است.

اقتصاد دستوری پاسخگوی نیازهای کشور نیست و محکوم به شکست است

احسن الله رادمهر در خصوص وضعیت فعلی اقتصاد کشور به بورس نیوز گفت: اقتصاد دستوری هیچ جا حواب نداده و جواب هم نخواهد داد. برای ساختن ماشین قرار نیست که مجددا چرخ را اختراع کنیم.  ثابت شده که اقتصاد دستوری در همه جای دنیا محکوم به شکست است. اقتصاد دستوری همین روز‌هایی است که در بازار سرمایه پیش آمده است. چرا بازار سرمایه ما به این روز افتاده است. اگر شفافیت را ایجاد و ناشرین را زیاد کنیم قطعا با این چالش‌ها مواجه نخواهیم شد. ما بازار سرمایه خوبی داریم. به جای اینکه به بازار سرمایه عمق ببخشیم و از آن حمایت کنیم هر روز یک دستور می‌دهیم و این موضوع همان اقتصاد دستوری است.  قالب شرکت‌ها را اگر از نظر بنیادی بررسی کنیم P/E بسیار عالی دارند. یعنی نرخ بازده موردانتظارشان بسیار عالی است.

تورم موجود درآمد عملیاتی شرکت ها را شدیدا افزایش می دهد

رادمهر تاکید کرد: ما با تورم بسیار بالایی در کشور مواجه هستیم و این تورم هنوز آثار خود را بر بازار سرمایه نمایان نکرده است. قالب مردم نمی‌دانند که آثار این تورم حداقل یک دوره عملیاتی طول می‌کشد تا بر بازار سرمایه مشخص شود. پایان سال مالی قطعا با یک سود عملیاتی بسیار خوب از شرکت‌ها مواجه خواهیم بود. شرکت‌ها مجبور به افشا هستند و این یعنی رونق بازار سرمایه ، یعنی کسانی که در این بازار سرمایه گذاری کرده می‌توانند سود بسیار خوبی کسب کنند. این موضوع را باید اطلاع رسانی کرد تا مردم آگاه شوند. فعالان بازار سرمایه احساسی تصمیم نگیرند و احساسی برخورد نکنند. بازار سرمایه فقط صبر می‌خواهد.

وی ادامه داد: به خاطر دارم یکی از بزرگان بازار سرمایه می‌گفت زمانی که همه در حال فروش سهام هستند من فقط خرید می‌کنم و برد با من است. انتظار داریم کسانی که سیاستگذاران و خط و مشی گذاران بازار سرمایه هستند شفاف سازی کنند. متاسفانه بازار سرمایه در یک عده خاصی متاسفانه محصور شده که برایشان منفعت جامعه مهم نیست.

سود عملیاتی عالی در انتظار شرکت های لیزینگ و تامین سرمایه ملت

مدیرعامل هلدینگ بهساز مشارکت‌های بانک ملت خاطرنشان کرد: برخی از شرکت‌های مجموعه بهساز مشارکت های بانک ملت در بازار سرمایه فعال هستند. دو شرکت لیزینگ و تامین سرمایه ملت که وظیفه تامین سرمایه در پروژه‌ها را انجام می‌دهند، در بازار سرمایه فعال هستند. این نوید را به سهامداران می‌دهم قطعا سود عملیاتی خوبی شامل حالشان خواهد شد. امیدواریم که تعدادی از شرکت‌هایی که قابلیت ارائه در بازار سرمایه دارند را به چرخه بازار سرمایه اضافه کنیم. ماده ۱۶، ۱۷ قانون رفع موانع تولید تکلیف می‌کند که بانک‌ها از بنگاهداری دست بکشند و به سمت و سوی واگذاری بروند.

تلاش برای عرضه شرکت های زیرمجموعه به بازار سرمایه

وی در خصوص برنامه های آتی بهساز مشارکت های بانک ملت به بورس نیوز گفت:  تلاش  بر این است تا شرکت‌هایی که قابلیت ارائه در بازار سرمایه را دارند با حمایت مدیرعامل بانک ملت آقای دولت آبادی به بازار سرمایه عرضه کنیم. اطمینان دارم که مدیرعامل بانک ملت این سیاست را که مهمترین سیاست وزارت اقتصاد است پیگیری کرده و خواهد کرد.

آثار مثبت برنده شدن در دعاوی حقوقی برای بانک ملت

رادمهر در خصوص وضعیت این روزهای شرکت بهساز مشارکت های بانک ملت به بورس نیوز گفت : در بعضی از دعاوی حقوقی شرکت بهساز مشارکت‌های بانک ملت پیروز شده و پیروزی در این دعاوی عایدی رویداد مثبتی برای مجموعه بانک ملت خواهد بود . همچنین نوید می‌دهیم که سهامداران آثار آن را در سال جاری خواهند دید. به محض اینکه منع قانونی نداشته باشیم و موضوع تکمیل شود، افشای اطلاعات را در کدال انجام خواهیم داد.

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
افزایش جذابیت بورس در سایه انتظارات تورمی
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

افزایش جذابیت بورس در سایه انتظارات تورمی

چشمک بورس به دلالان بازار ارز
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

چشمک بورس به دلالان بازار ارز

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
به قول مثلی: اون قبلی ها که زاده اید اول اونها را بزرگ کنید سپس به فکر زایمان جدید باشید. عرضه اولیه ددانا زیر قیمت عرضه رسیده است.