بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
رئیس هیات مدیره شرکت سبدگردان هدف در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

فرصتی پیش روی بانک دی برای خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت

فرصتی پیش روی بانک دی برای خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت
سهامداران بانک دی خانواده معظم شهدا هستند و جهت پاسداری از حقوق سهامداران محترم این بانک چهار اقدام توسط مدیران بانک دی ضرورت دارد.
کد خبر : ۲۶۱۵۵۱

به گزارش بورس نیوز، بانک دی هم از جمله نمادهایی است که بازدهی مثبتی برای سهامداران به همراه نداشته است. این بانک اخیرا به دنبال واگذاری املاک مازاد است و باید دید در صورت واگذاری املاک مازاد بانک دی، تغییری در شرایط نه چندان مناسب این بانک ایجاد خواهد شد یا نه.

عباسعلی حقانی نسب رئیس هیئت مدیره شرکت سبدگردان هدف در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: تقریبا اکثر کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی اذعان دارند که از چهار موتور خلق نقدینگی، دو موتور مربوط به نظام بانکی است. رویه غلط بانک ها در بانکداری خلق نقدینگی کرده و بنگاه داری بانکها هم موجب رشد ترازنامه بانک‌ها شده و چون این رشد ترازنامه ای، تجدید ارزیابی و افشا نمی شود، باعث خلق نقدینگی شده است. اکثر بانک ها، چه دولتی و خصوصی، چه زیان ده و چه سودده، وارد فعالیت های سرمایه گذاری شده اند. تمرکز روی خروج بانک ها از بنگاهداری، از جمله اقداماتی است که اثر مثبت و بااهمیتی روی جلوگیری از خلق نقدینگی و تورم خواهد داشت.

وی اضافه کرد: اگر بر اساس شاخص‌هایی همچون دارایی‌های غیر عملیاتی، دارایی های عملیاتی قابل فروش و اراده بانک جهت فروش دارایی های مازاد، بانک ها را ارزیابی کنیم برخی بانک ها از جمله بانک دی جزو اولویت های بالا قرار می گیرند. بانک دی دارای دارایی های غیر عملیاتی زیادی بوده و املاک و شرکت های زیادی از جمله نیروگاه دماوند در تملک دارد که امکان واگذاری این دارایی‌ها هست؛ نیروگاه دماوند نیز قابلیت فروش دارد. بانک دی می تواند دارایی های خود را به صورت نقد و اقساط واگذار کرده و نکته مهم در مورد این واگذاری ها، اراده مدیران بانک است که به نظر می‌رسد مدیران فعلی بانک دی اراده کرده اند این دارایی ها را واگذار کنند. کما اینکه آگهی مزایده واگذاری املاک این بانک هم منتشر شده است.

 

حقانی نسب افزود: بانک ها امکان واگذاری املاک مازاد بصورت نقد و اقساط را دارند و این فرصت خوبی برای فروش دارایی های مازاد بانک دی است. ضمن اینکه می توان از ظرفیت های بورس املاک و مستغلات هم برای واگذاری املاک مازاد بانک دی یا سایر بانکها بهره گرفت. امیدوارم در ماه های آینده خبرهای مثبتی در این زمینه منتشر شود.

وی ضمن تاکید بر ارزش بالای املاک مازاد بانک دی اظهار کرد: با توجه به آنکه املاک بانک دی، عمدتا املاک خرد هستند، قابلیت فروش راحت تری در شرایط کنونی اقتصاد کشور دارند، و بانک دی با واگذاری این املاک امکان شناسایی سود و خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت را خواهد داشت. البته بخشی از املاک لاکچری بانک دی در مناطق شمالی شهر تهران نیز در دوران مدیریت قبلی به عنوان دفاتر اداری و ستاد و... مورد استفاده قرار گرفته که معتقدم ضرورتی ندارد حتما در دفاتر اداری بانک ها در ساختمان های لاکچری شمال شهر باشد. به‌هرحال مدیران بانک دی وعده داده‌اند در سه ماه آینده با فروش حداقل بخشی از املاک، تحولی در این بانک ایجاد شود و منتظر تحقق این وعده ها هستیم.

کارشناس بازار سرمایه در خاتمه تصریح کرد: فراموش نکنید اکثر سهامداران بانک دی خانواده معظم شهدا هستند و جهت پاسداری از حقوق سهامداران محترم این بانک چهار اقدام توسط مدیران بانک دی ضرورت دارد.
۱_ حمایت از قیمت سهم؛ قیمت سهم آینه تمام نمای ارزش ذاتی دارایی های هر شرکت است و باید از ثروت سهامداران پاسداری کرد.
۲_تمرکز روی فروش املاک مازاد به عنوان اولین اولویت؛ معتقدم مدیران بانک دی باید ۵۰ درصد از وقت و انرژی خود را صرف واگذاری املاک مازاد کنند.
۳_تمرکز روی فروش شرکت ها به عنوان اولویت بعدی
۴_پیگیری مواردی مثل وصول مطالبات معوق بانک و حمایت از منافع سهامداران با پیگیری تعدیل تعرفه برق نیروگاه ها و...

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
برجام، تهدید یا فرصت؟
در گفتگو با بورس نیوز مطرح شد؛

برجام، تهدید یا فرصت؟

چشمک بورس به دلالان بازار ارز
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

چشمک بورس به دلالان بازار ارز

افزایش جذابیت بورس در سایه انتظارات تورمی
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

افزایش جذابیت بورس در سایه انتظارات تورمی

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
خدا لعنت کنه اون بی همه چیزی را که به یک فاسد فاسق دستور هدایت سرمایه های بخش خصوصی به بازار سرمایه را داد.
علی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
فقط میتونم بگم این حرفا مهملاتی بیش نیست