بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
ما همچنان در مسیر مذاکره هستیم
سخنگوی وزارت خارجه گفت: هنوز از سوی طرف مقابل مشخصا آمریکایی‌ها پاسخی به پیشنهاد طرف اروپایی دریافت نشده است و زمانی می‌توانیم از نتیجه بخش بودن مذاکرات صحبت کنیم که طرف اروپایی اعلام کند پاسخ طرف آمریکایی را دریافت کرده است.
کد خبر : ۲۶۱۵۷۵

ما همچنان در مسیر مذاکره هستیم

بورس نیوز: ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه اظهار کرد: کودتای ۲۸ مردادماه سند دیگری از مداخلات غیرقانونی دولت آمریکا با همکاری دولت انگلیس در امور داخلی ملت‌های مستقل است.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت گفت: اتخاذ سیاست خارجی متوازن، تعامل هوشمند و دیپلماسی پویا در دستور کار دولت قرار گرفته است و به نظر می‌آید این سیاست آثار و نتایج خود را در عرصه عمل تا حدود زیادی نشان داده است.

سخنگوی وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی تاکید کرد: ما همچنان در مسیر مذاکره هستیم.

وی با اشاره به پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا گفت: هنوز از سوی طرف مقابل مشخصا آمریکایی‌ها پاسخی به پیشنهاد طرف اروپایی دریافت نشده است و زمانی می‌توانیم از نتیجه بخش بودن مذاکرات صحبت کنیم که طرف اروپایی اعلام کند پاسخ طرف آمریکایی را دریافت کرده است.

کنعانی گفت: اگر ایران نیازمند توافق است حتما طرف اروپایی و آمریکایی بیش از ایران نیازمند توافق است.

وی افزود: موضوعات باقی مانده هرچند ممکن است به نسبت اندک باشند، ولی موضوعات مهمی هستند و باید در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری و توافق شود.

کنعانی گفت: تا این جا در مورد مذاکرات پیشرفت‌های نسبتا خوبی داشته‌ایم، اما مذاکرات یک مجموعه است و باید روی هم موضوعات مرتبط با مذاکرات توافق شود و تا زمانی که روی همه موضوعات توافق نشود، نمی‌توانیم بگوییم به توافق رسیده‌ایم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد تحولات این روز‌های روابط سوریه و ترکیه گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد آغاز روابط دو کشور باشیم. بازسازی روابط دو کشور سوریه و ترکیه و حل و فصل اختلافات و گام برداشتن دو کشور به سمت گفتگو‌های دوجانبه به نفع دو کشور ترکیه و سوریه و منطقه است.

وی در پاسخ به سوالی گفت: موضوع انتقام از قاتلان سردار سلیمانی فراموش شدنی نیست، قابل مصالحه و سازش نیست و ایران از تمام امکانات خود استفاده می‌کند که قاتلین این سردار بزرگ را به محکمه عدالت بسپارد.
کنعانی تاکید کرد: این موضوع ارتباطی با موضوع رفع تحریم‌ها نخواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ما روابط مان با دیگر کشور‌ها از جمله کشور‌های منطقه را مستقل از برجام، توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها می‌بینیم و در همین چارچوب شاهد اتفاق مثبتی در جریان تعامل با کشور‌های منطقه هستیم.

وی تاکید کرد: شرایط اقتضا می‌کند که ایران و عربستان بر اساس مصالح و منافع دو جانبه و ضرورت‌های منطقه‌ای، یک گام عملی جدید به سمت از سرگیری روابط برداشته و ان شاءالله به زودی این اتفاق رخ دهد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعاهای بی اساس آمریکا
در پی اتهام زنی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران؛

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعاهای بی اساس آمریکا

ارسال نظر