بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت:

هزینه ۶ میلیارد تومانی زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: توانستیم برای نخستین بار حدود ۶ هزار میلیارد تومان در بخش زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی در سال گذشته هزینه کنیم
کد خبر : ۲۶۱۹۲۹

هزینه ۶ میلیارد تومانی زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی

بورس نیوز: محمدزاده، معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در دو بعد فعالیت می‌کند نخست به نیابت از دولت در وزارت صنعت و معدن و تجارت ماموریت‌های خود را پیگیری می‌کند فعالیت بعدی این سازمان فعایت در بخش نرم افزاری و سخت افزاری یا به عبارتی زیرساخت‌های صنعتی است.

وی افزود: در بخش زیرساخت‌های صنعتی با توجه به تلاشی که همکاران ما در اقصی نقاط کشور انجام دادند و حمایت‌هایی هم که از سوی دولت انجام شد توانستیم برای نخستین بار حدود ۶ هزار میلیارد تومان در بخش زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی در سال گذشته هزینه کنیم و در مقایسه با سال گذشته شاخص خوبی است خصوصا در شرایط تحریم و نوسانات اقتصادی که در جامعه حاکم بود.

محمدزاده ادامه داد: در حال حاضر از ۸۴۷ شهرک صنعتی فعال در اقصی نقاط کشور با توجه به طرح‌هایی که در این شهرک‌ها تعریف می‌شود بر اساس نیاز واحد‌های صنعتی هزینه‌ها را در مراحل عملیاتی ما انجام می‌دهیم. اما کار شاخصی که در دولت سیزدهم خیلی پررنگ‌تر پیگیری و اقدام شد مشارکت در پست‌های برق بود.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: تکالیف قانونی ماده ۸۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده ۵۴ احکام دائمی دستگاه‌های خدمات رسان را موظف کرده بود که امکانات را تا درب واحد‌های صنعتی در داخل شهرک‌های صنعتی بیاورند، اما با توجه به محدودیت‌های منابع مالی که گریبان گیر دستگاه‌ها بود سازمان برنامه، برای تخصیص منابع، محدودیت‌هایی داشت ما هماهنگی‌هایی را میان وزرا برای احداث پست‌های برق در داخل شهرک‌های صنعتی انجام دادیم به طوریکه ۴۰ درصد توانیر، ۳۰ درصد سازمان برنامه استان‌ها و ۳۰ درصد هم شرکت‌های استانی برای احداث پست‌های برق مشارکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت در سنوات گذشته در لوایح و قوانین بودجه اعتباراتی لحاظ می‌شد، اما، چون محدود و تقاضا هم بسیار زیاد بود برای تامین زیرساخت ها، این کار را برای نخستین بار در قالب تفاهم نامه‌هایی که امضا و در مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان‌ها در قالب مصوبات ابلاغ شد و امروز که در خدمت شما هستیم برای حدود سه هزار و ۵۰۰ مگاوات ما با سازمان برنامه بودجه استان‌ها و توانیر به نیابت از وزارت صنعت و وزارت نیرو و شرکت‌های استانی برای احداث طرح‌ها تفاهم نامه داریم.

محمدزاده گفت: پست‌های فوق توزیع پست‌های ۶۰ به ۲۰ کیلوولت و ۱۳۲ به ۲۰ کیلوولت است که یک بازه زمانی ۱۸ ماه دارد، اما الان از محل این تفاهم نامه‌ها نزدیک به ۶۰۰ مگاوات ما پست احداث کردیم و در اختیار شهرک‌های صنعتی قرار دادیم و هم اکنون از آن بهره برداری می‌شود.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: در استان تهران پست دماوند و شهرک صنعتی فیروزکوه به بهره برداری رسید و ۸۳ مگاوات هم به ظرفیت برق شهرک صنعتی عباس آباد در سال ۱۴۰۰ اضافه کردیم آنچه که در استان تهران اتفاق افتاد احداث پست قرچک و شمس آباد است و پیشرفت خیلی خوبی هم دارد .

محمدزاده گفت: قطعا قرچک و شمس آباد در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: تامین برق وتوزیع برق مطرح است این پست‌هایی که گفتم در حوزه توزیع است و تامین آن توسط وزارت نیرو در نیروگاه‌ها انجام می‌شود. تفاهم نامه‌های خیلی خوبی با برق‌های منطقه‌ای استان تهران و ۶ پست در استان تهران منعقد کردیم از این تعداد، سه مورد به بهره برداری رسیده و سه مورد دیگر هم با برنامه‌هایی که تنظیم شده در سال ۱۴۰۲ به بهره براری می‌رسد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر