بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲
معاملات نفت با اندکی افزایش قیمت
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۶۶ سنت معادل ۰.۷۱ درصد افزایش به ۹۳ دلار و ۲ سنت رسید.
کد خبر : ۲۶۱۹۵۳

معاملات نفت با اندکی افزایش قیمت

بورس نیوز: قیمت نفت در روز جمعه به‌خاطر احتمال کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس در اجلاس پنجم سپتامبر افزایش یافت، اما محدودیت‌های کرونایی در چین و ضعف اقتصاد دنیا همچنان بر بازار تاثیر می‌گذارد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۶۶ سنت معادل ۰.۷۱ درصد افزایش به ۹۳ دلار و ۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۶ سنت معادل ۰.۳۰ درصد افزایش، ۸۶ دلار و ۸۷ سنت، اما معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی ۳ درصد در روز گذشته کاهش قیمت داشتند و به پایین‌ترین رقم طی ۲ هفته گذشته رسیدند. نفت برنت یک کاهش هفتگی ۷.۹ درصدی و نفت آمریکا یک کاهش هفتگی ۶.۷ درصدی را تجربه می‌کند.

سازمان کشور‌های صادرکننده نفت و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس قرار است در اجلاس پنجم سپتامبر و در بحبوحه انتظار کاهش تقاضای جهانی، درمورد سطح تولید خود تصمیم‌گیری کنند. عربستان به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده این گروه از کاهش عرضه خبر داده‌است.

طبق گفته برخی منابع، این ائتلاف احتمالاً سهمیه تولید خود را برای ماه آینده میلادی بدون تغییر نگه می‌دارد.
ائتلاف اوپک پلاس در این هفته دورنمای خود از تعادل بازار در سال جاری میلادی را تغییر داد و حالا تخمین می‌زند تقاضا ۴۰۰ هزار بشکه در روز کمتر از عرضه باشد. این رقم قبلاً ۹۰۰ هزار بشکه در روز پیش‌بینی‌شده بود. اوپک پلاس انتظار دارد بازار نفت در سال آینده میلادی با ۳۰۰ هزار بشکه در روز کسری عرضه مواجه باشد.

دراین‌بین، ایران اعلام کرده پاسخی سازنده به پیشنهاد‌های آمریکا برای احیای قرارداد اتمی برجام داده‌است. اما ارزیابی آمریکا چندان مثبت نبوده‌است.

این خبر باعث شده برخی سرمایه‌گذاران نسبت‌به امضای زودهنگام این قرارداد با تردید مواجه شوند که می‌تواند قیمت نفت را بالا ببرد.

وزرای دارایی کشور‌های عضو گروه ۷ در روز جمعه در مورد قرار دادن یک سقف قیمت برای نفت روسیه به توافق رسیدند تا درآمد مسکو برای جنگ با اوکراین را محدود کنند.

در آمریکا، نرخ استخدام در ماه اوت افزایش یافته‌است، اما رشد متوسط دستمزد‌ها و افزایش نرخ بیکاری تا ۳.۷ درصد، احتمالاً فدرال‌رزرو را برای بالا بردن دوباره نرخ بهره در این ماه تحت فشار قرار می‌دهد.

شرکت گازپروم روسیه در روز جمعه اعلام کرد جریان نفت از خط لوله نورد استریم ۱ همچنان متوقف باقی می‌ماند.

سرمایه‌گذاران نگران تاثیر محدودیت‌های اخیر کرونایی در چین هستند. قرنطینه شدن شهر چنگدو در روز پنجشنبه به تولیدکنندگان بزرگی مانند ولوو آسیب رسانده‌است.

تعداد چاه‌های فعال نفت و گاز در آمریکا چهار بار متوالی طی ۵ هفته گذشته کاهش‌یافته است. تعداد چاه‌های نفت و گاز آمریکا که نشانه تولید این کشور در آینده است، ۵ حلقه پایین آمده و در هفته منتهی به دوم سپتامبر به ۷۶۰ رسیده‌است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در بازارهای جهانی؛

حفظ کانال ۱۰۰ دلاری نفت

ارسال نظر