بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
کامل ابراهیمیان، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

ریسک سیاسی رفع شود، بورس بین‌المللی جذب سرمایه می‌کند

ریسک سیاسی رفع شود، بورس بین‌المللی جذب سرمایه می‌کند
اول شهریور ماه در پی جلسه شورای عالی بورس، تشکیل بورس بین المللی در منطقه آزاد کیش مصوب شد، این بورس با سرمایه ارزی تأسیس می‌شود و تمامی معاملات آن به صورت ارزی انجام خواهد شد.
کد خبر : ۲۶۲۰۰۶

سرمایه‌گذار خارجی همه موارد را می‌سنجد!//منتشر نشود//

بورس نیوز:

اول شهریور ماه در پی جلسه شورای عالی بورس، تشکیل بورس بین المللی در منطقه آزاد کیش مصوب شد، این بورس با سرمایه ارزی تأسیس می‌شود و تمامی معاملات آن به صورت ارزی انجام خواهد شد. بورس بین‌الملل یکی از مهم‌ترین بستر‌ها برای جذب منابع مالی خارجی به کشور به شمار می‌رود.

در همین راستا کامل ابراهیمیان، کارشناس بازار سرمایه به بورس نیوز گفت: به نظر می‌رسد اگرریسک‌های سیاسی به حداقل برسد و بتوان سرمایه‌گذار خارجی را برای حضور در بازار داخلی متقاعد کرد، بی شک بورس بین الملل موفق خواهد بود. برای مرحله ابتدایی نیز می‌توان کشور‌های همسایه که مراوده اقتصادی با ایران دارند را وارد بورس بین‌المللی کرد و سپس آن را به سمت دیگر کشور‌ها گسترش داد.

وی تشریح کرد: مهمترین موضوعی که ‍پیشروی سرمایه‌گذار خارجی و حتی داخلی قرار دارد، تامین امنیت سرمایه‌گذاری است. در بحث اقتصادی، قیمت گذاری دستوری کالا‌ها و خدمات بزگترین مانع پیشروی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است. همچنین تغییرات مکرر در قوانین و مقررات، بودجه سالانه و حتی تغییر مکرر موارد مربوط به سودآوری شرکت‌ها هم از معضلاتی است که سرمایه‌گذاران با آن درگیر هستند. به موارد گفته شده باید ریسک‌های سیاسی را نیز اضافه کرد.

ابراهیمیان ادامه داد: سرمایه‌گذار خارجی علاوه بر مباحث اقتصادی، ریسک‌های سیاسی را نیز در نظر می‌گیرد و پیروی آن انتظاری می‌رود با احیای مجدد برجام و کاهش ریسک‌های سیاسی کشور از فرصت‌های حضور سهامدار خارجی منتفع شود. سرمایه‌گذار خارجی هنگامی که ریسکی شناسایی نکند، زیرساخت‌های بازار سرمایه و حوزه‌های آماده برای سرمایه‌گذاری را بررسی می‌کند. در این سال‌ها برای ایجاد ابزار‌های جدید تلاش‌های خوبی شده است؛ اما باز هم می‌توان با ایجاد یک بورس بین‌المللی متنوع و بر پایه منابع داخلی جذب سرمایه کرد.
این فعال بازار سرمایه بیان کرد: برخی از سرمایه‌گذاران از کشور‌های همسایه وارد بازار سهام شده‌اند، با توجه به تنوع شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه که برخی در حوزه پتروشیمی و پالایشی اعتبار بین‌المللی دارند و طرح‌های توسعه ای که به نتیجه رسانده‌اند، همانطور که سرمایه‌گذار داخلی را جذب می کند، سرمایه‌گذار خارجی را نیز جذب خواهد کرد. به نظر می‌رسد اینگونه اقدامات به کمک شبکه کارگزاران، نهاد‌های مالی و اطلاع رسانی منجر به جذب سرمایه از دیگر کشور‌ها می‌شود.

ابراهیمیان با تاکید بر ریسک‌های سیاسی موجود برای سرمایه‌گذار خارجی تشریح کرد: امید است با اجرایی شدن بورس بین‌الملل و حمایت همه جانبه از بازار سرمایه همانند دو دهه گذشته که منجر به رشد تدریجی زیرساخت آن شد، بورس بین‌الملل نیز راه‌اندازی و با رفع موانع موجود در جهت تعالی این بورس حرکت شود.

 


پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
از این صنایع غافل نشوید!
مهدی افنانی ، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

از این صنایع غافل نشوید!

حامد فقرایی کارشناس بازار سهام در گفتگو با بورس نیوز بیان کرد:

رقابت جذاب میان سهام دلاری و ریالی

بورس و برجام/هشدار؛ تورم در کمین است
در گفتگو با بورس نیوز تاکید شد؛

بورس و برجام/هشدار؛ تورم در کمین است

۳ فایده بزرگ احیای برجام برای صنعت سرب و روی
رییس انجمن صادرکنندگان سرب و روی ایران در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

۳ فایده بزرگ احیای برجام برای صنعت سرب و روی

ارسال نظر