بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۳
معرفی ۹۲ ناحیه صنعتی برای راه اندازی شهرک انرژی خورشیدی
رئیس هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: ۹۲ شهرک و ناحیه صنعتی دارای قابلیت برای راه اندازی شهرک انرژی خورشیدی در سراسر کشور شناسایی شده که این موارد به ساتبا نیز اعلام شده است.
کد خبر : ۲۶۲۰۲۰

معرفی ۹۲ ناحیه صنعتی برای راه اندازی شهرک انرژی خورشیدی

بورس نیوز: علی رسولیان، رئیس هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران  اظهار کرد: وزارت صمت اجازه واردات نیروگاه‌های کوچک مقیاس خارجی را فراهم آورده که همه این مشوق‌ها و مزایا به استان‌ها ابلاغ نیز شده است.

معاون وزیر صمت درباره انرژی‌های تجدیدپذیر خورشیدی، گفت: با سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) به توافقات خوبی در این حوزه رسیده‌ایم تا هم از سقف واحد‌های تولیدی موجود برای راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی استفاده و هم شهرک‌های صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی ایجاد کنیم.

رئیس هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان‌ کرد: ۹۲ شهرک و ناحیه صنعتی دارای قابلیت برای راه اندازی شهرک انرژی خورشیدی در سراسر کشور شناسایی شده که این موارد به ساتبا نیز اعلام شده است.

رسولیان با اشاره به این‌که مصرف برق صنایع آن‌چنان هم بالا نیست، اضافه کرد: در مجموع ۱۱ هزار و ۲۰۰ مگاوات ظرفیت برق مورد استفاده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.

وی خاطرنشان‌کرد: البته باید در حوزه بهره‌وری صنایع نیز کار شود که در این راستا به دنبال افزایش مشوق‌ها برای ارتقای بهره وری در حوزه صنعت هستیم.

این مقام مسوول تاکید کرد: این مهم با ارتقای موضوع آموزش و ارائه تسهیلات لازم قابل تحقق است. استاندارد‌های بهره وری در سازمان ملی استاندارد مشخص می‌شود و ما بر اساس چارچوب‌های ارائه شده و الزامات این سازمان جلو خواهیم رفت.

وی با اشاره به این‌که از ابتدای تابستان امسال تاکنون قطع برق صنایع به‌صورت برنامه‌ریزی شده و با اطلاع قبلی انجام شده است، ادامه داد: قطع برق خارج از برنامه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور به‌شدت کاهش یافته که این موضوع رضایت نسبی را ایجاد کرده است تا واحد‌های صنعتی کوچک و متوسط به‌راحتی بتوانند به برنامه‌ریزی‌های تولیدی خود بپردازند.

رسولیان افزود: امسال حتی در برخی از روز‌ها هیچ قطعی برق خارج از برنامه‌ای در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نداشته‌ایم و در برخی روز‌ها نیز کل قطعی برق خارج از برنامه فقط در حد یک ساعت بوده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر