بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
وضعیت واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا تغییری نکرد
رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: طبق دستور رئیس‌جمهور، وزارت صنعت الزام دارد که برای بخشی از سهام دولت در این دو شرکت کارگروه مشترکی تشکیل دهد که بین وزیر صنعت و وزیر اقتصاد تصمیم‌گیری شود و سپس سند مشترکی به امضای دو وزیری در امور اقتصادی و دارایی و صنعت و معدن تهیه شود.
کد خبر : ۲۶۲۱۰۳

وضعیت واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا تغییری نکرد

بورس نیوز: حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی درباره آخرین وضعیت واگذاری باقی‌مانده سهام دولت در دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا اظهار کرد: وضعیت واگذاری این سهام هنوز هیچ تغییری پیدا نکرده و طبق دستور رئیس‌جمهور، وزارت صنعت الزام دارد که برای بخشی از سهام دولت در این دو شرکت کارگروه مشترکی تشکیل دهد که بین وزیر صنعت و وزیر اقتصاد تصمیم‌گیری شود و سپس سند مشترکی به امضای دو وزیری در امور اقتصادی و دارایی و صنعت و معدن تهیه شود. باید جلسه مشترکی بین دو وزیر برگزار شود و بعد نتیجه این جلسه مشترک به هیأت دولت ارائه شود.

قربانزاده افزود: یک مدل جدید برای واگذاری باقیمانده سهام دولت در دو خودروساز بزرگ باید تهیه شود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مورد میزان باقیمانده سهام دولت گفت: سهام دولت در سایپا ۱۷ درصد و در ایران‌خودرو ۵ درصد به صورت سهام شرکت‌های زیرمجموعه یا اصطلاحاً تودلی باقیمانده است که باید این سهام به صورت بلوکی و از طریق بازار سرمایه واگذار شود و آخرین وضعیت واگذاری این سهام تغییری نکرده و منتظر جلسه مشترک و تصمیم دو وزیر اقتصاد و صنعت است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر