بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
عمان روز دوشنبه از خرید یک نیروگاه برق سنگاپوری در هند در معامله‌ای به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار خبر داد.
کد خبر : ۲۶۲۱۴۶

معامله یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری خرید برق عمان

بورس نیوز: سلطان نشین عمان روز دوشنبه از خرید یک نیروگاه برق در هند در معامله‌ای به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار خبر داد.

خبرگزاری عمان گزارش داد که شرکت سرمایه گذاری عمان، صندوق بازنشستگی وزارت دفاع عمان و یک اتاق سرمایه‌گذاری محلی با شرکت Sembcorp Utilities در سنگاپور توافقی را امضا کردند.

این توافق برای دستیابی سه طرف عمانی مذکور به نیروگاهی واقع در هند متعلق به شرکت سنگاپوری است که ظرفیت تولید آن ۲.۶ گیگاوات به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

بر اساس این گزارش، معامله مذکور تبدیل شرکت سرمایه گذاری عمان به یک شرکت جهانی را تسریع می‌کند و بخشی از برنامه آن برای تبدیل شدن به یک شرکت جهانی متخصص در مدیریت دارایی‌های سرمایه گذاری و مستقر در سلطان نشین عمان است.

Sembcorp Industries یک شرکت سهامی عام سنگاپوری پیشرو در جهان و متخصص در پروژه‌های انرژی، آب و برق و توسعه شهری است که در چندین کشور جهان فعالیت می‌کند که از جمله آن پروژه ۱ میلیارد دلاری Sembcorp Salalah برق و آب در استان ظفار است که در سال ۲۰۰۹ با مشارکت موسسه سرمایه گذاری عمان کلید خورد.

Sembcorp در هند، برق را برای بیش از دو و نیم میلیون ذی‌نفع و مشتری تامین می‌کند و صاحب دو واحد از بزرگترین و مدرن‌ترین ایستگاه‌های متصل به شبکه ملی انتقال در آنجا است و از طریق قرارداد‌های بلندمدت با شرکت‌های توزیع برق یکی از تولیدکنندگان قابل اعتماد انرژی محسوب می‌شود.

شرکت سرمایه گذاری عمان سرمایه گذاری‌های خود را در بخش زیرساخت‌ها، مانند نیروگاه‌های برق و آب، توسعه شهر‌های یکپارچه، بخش لجستیک، بهداشت، مدیریت پروژه، دارایی‌های سرمایه گذاری و صندوق‌های سرمایه گذاری متمرکز کرده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر