بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
نخستین نمایشگاه فرهنگ ایران زمین در کیش به کار خود پایان داد
اولین دوره نمایشگاه فرهنگ ایران زمین در کیش با حضور مهمانان داخلی و خارجی و با مشارکت و حضور ۱۰۷ غرفه از فعالان گردشگری، فرش دستباف و صنایع‌دستی سراسر کشور برگزار شد.
کد خبر : ۲۶۲۳۵۹

نخستین نمایشگاه فرهنگ ایران زمین در کیش به کار خود پایان داد

بورس نیوز: فرح ناز رافع در جلسه با مهدی کشاورز چافجیری، مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش که در حاشیه دیدار نخستین نمایشگاه فرهنگ ایران زمین در کیش انجام گرفت، ضمن تاکید بر همکاری‌های متقابل، به اشتراک گذاری فرهنگ و مؤلفه‌های آن را گامی مهم در برقراری ارتباطات و تعاملات سازنده بین کشور‌ها نام برد که مسیر رونق اقتصادی متقابل را امکان پذیر می‌کند.

وی افزود: کیش زیبا با بهره مندی از زیبایی‌های طبیعی و جاذبه‌های تفریحی و گردشگری، هاب مهم برگزاری همایش ها، نمایشگاه‌های تخصصی و رویداد‌های فاخر علی و بین المللی در کشور است.

دبیر کل اکو، سفرای برخی کشور‌ها در تهران، رییس فراکسیون فعالیت‌های فرهنگی و نمایشگاه‌های مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس، سفرای کشور‌های تاجیکستان، قرقیزستان در تهران، نمایندگانی از سفارت کشور‌های ترکیه، پاکستان، ژاپن، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و مشاور  امور بانوان استاندار هرمزگان از دیگر حاضران در این نمایشگاه بودند.

این نمایشگاه از ۱۰۷ غرفه تشکیل شده و ۶۰ مجموعه فعال استان‌های کشور: ۷ غرفه فرش دستباف، ۱۱ انتشاراتی، ۱۱ آژانس گردشگری داخلی و خارجی، هشت هتل، ۴۰ شرکت استارت اپی، ۲ دانشگاه و ۶ موزه خصوصی و یک موزه دانشگاهی و شرکت کنندگانی از کشور‌های عضو اکو و حاشیه خلیج در آن حضور داشتند.

معرفی اقلیم، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، خدمات و تجهیزات هتلی، مد و پوشاک اقوام ایرانی، خوراکی‌های محلی، گردشگری و تجارت الکترونیک E-commerce و برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی در حوزه فرهنگ، گردشگری و راهکار‌های توسعه بازار، کافه سرمایه (مکانی برای ملاقات غرفه‌داران با سرمایه‌گذاران برای توسعه محصولات)، رقابت بین استارتاپ‌های فرهنگی-گردشگری با همکاری صندوق شکوفایی و نوآوری ریاست‌جمهوری از جمله محورها، برنامه‌ها و رویداد‌های این نمایشگاه بوده است.

برگزارکنندگان این نمایشگاه در تلاش هستند تا زمینه حضور مهمانان ویژه و مقامات رسمی در حوزه گردشگری و فرهنگ، و شرکت‌های مرتبط از کشور‌های منطقه را فراهم کنند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
معدن یکی از بزرگترین عوامل موثر بر توسعه اقتصادی، اجتماعی است
مدیر واحد توسعه و دانش گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد در همایش و نمایشگاه معدنکاری دیجیتال ۱۴۰۱:

معدن یکی از بزرگترین عوامل موثر بر توسعه اقتصادی، اجتماعی است

ضرورت همکاری بیشتر دولت با فولادسازان جهت بهره گیری مناسب از ظرفیت های معدنی کشور
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در همایش و نمایشگاه معدنکاری دیجیتال تاکید کرد:

ضرورت همکاری بیشتر دولت با فولادسازان جهت بهره گیری مناسب از ظرفیت های معدنی کشور

ارسال نظر