بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
در مردادماه رخ داد؛

تخلف بیش از ۱۶ هزار واحد صنفی

مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت اعلام کرد: در مردادماه امسال به دلیل تخلفات صنفی برای ۱۶ هزار و ۲۸۵ واحد تولیدی، توزیعی و خدماتی، پرونده تعزیراتی تشکیل شد.
کد خبر : ۲۶۲۵۹۵

تخلف بیش از ۱۶ هزار واحد صنفی

بورس نیوز: سیدمجتبی سجادی جزی، مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت به اقدامات انجام شده سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در بازرسی از بازار کالا‌های اساسی در مرداد ماه امسال اشاره کرد و اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده به منظور نظارت برچرخه توزیع کالا و ضرورت برخورد با تخلفات اقتصادی، بازرسی‌های مستمر توسط اکیپ‎های بازرسی و نظارت در ادارات صنعت، معدن و تجارت استان‌ها صورت می‌گیرد و طی این مدت نیز ۹۹ هزار و ۵۳۳ مورد بازرسی با حضور بازرسان ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و دیگر دستگاه‌های ذی‌صلاح انجام شده است.

مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت ادامه داد: نتیجه این بازرسی‌ها در همین مدت، منجر به تشکیل ۱۶ هزار و ۲۸۵ فقره پرونده و کشف ۱۹ هزار و ۹۱ مورد تخلف شده است؛ و این در حالی است که از اول سال جاری تاکنون ۶۲۳ هزار و ۶۴ فقره بازرسی از انواع واحد‌های اقتصادی (خرده فروشی، عمده فروشی، انبار، سردخانه، تولیدی صنفی و صنعتی و ...) انجام شده و پرونده تخلف بیش از ۱۰۶ هزار واحد متخلف برای صدور حکم نهایی به تعزیرات حکومتی استان‌ها ارجاع داده شده است.

وی بیان کرد: بیشترین بازرسی‌ها مربوط به کالا‌های اساسی و استراتژیک شامل نان، فرآورده‌های پروتئینی از جمله گوشت قرمز و گوشت مرغ، برنج، محصولات لبنی و روغن نباتی و ... بوده و پرونده متخلفین پس از تحقیقات تکمیلی، جهت سیر مراحل قانونی در اختیار تعزیرات حکومتی استان‌ها قرار گرفته است.

مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت در خصوص طرق مختلف طرح شکایات از سوی شهروندان خاطرنشان کرد: مردم با مراجعه به مراکز پاسخگویی به شکایات ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و شهرستان‌های تابعه می‌توانند نسبت به تنظیم شکایت خود اقدام نمایند. البته وی توصیه کرد؛ شهروندان شکایات خود را از طریق تلفن (۱۲۴)، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی www.cppo.ir، سایت ir.۱۲۴ و اپلیکیشن آپ مطرح نمایند، چنانچه شکایت آن‌ها قابل پیگیری باشد، یعنی در قالب قوانین حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، نظام صنفی یا تعزیرات حکومتی تعریف شده باشد، اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رفت و آمد
ماده ۱۴۱ قانون تجارت گریبان گیر شیر پاستوریزه پاک می شود؟

رفت و آمد "غپاک" در راهرو های دادگاه

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور:

ورود سازمان بازرسی به نحوه فروش بلیت اربعین

ارسال نظر