بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
وحید نکویی، کارشناس بازار سهام در گفتگو با بورس نیوز به سهامداران توصیه کرد:

خرید سهام بنیادی با P/E فروارد پایین منطقی است/ طلا طبق انتظار حرکت می کند

خرید سهام بنیادی با P/E فروارد پایین منطقی است/ طلا طبق انتظار حرکت می کند
انس جهانی طلا در طول این هفته افزایشی بود، ولی در هفته‌های قبل ریزش‌ها و نوسانات بسیاری را به خود دید، دراین‌بین افزایش نرخ دلار را هم شاهد هستیم که برافزوده شدن حباب قیمت سکه دامن زده است.
کد خبر : ۲۶۲۸۷۶

طلا طبق عادت عمل کرده است

بورس نیوز: انس جهانی طلا در طول این هفته افزایشی بود، ولی در هفته‌های قبل ریزش‌ها و نوسانات بسیاری را به خود دید، دراین‌بین افزایش نرخ دلار را هم شاهد هستیم که برافزوده شدن حباب قیمت سکه دامن زده است. حال سؤال اینجاست، که این عوامل چگونه روند قیمتی در بازار‌های داخلی را متأثر می‌کنند.

وحید نکویی، کارشناس بازار سهام درباره انس جهانی به بورس نیوز گفت: طلا برخلاف تمام ادوار عملکردی را نشان نداده است، طلا یک دارایی امن است و نسبت به متغیر‌های اقتصادی عملکرد مشخصی دارد. ریزش قیمت طلا مربوط به افزایش نرخ بهره در آمریکا است، به دلیل اینکه در زمان افزایش نرخ بهره دارایی‌های جانشین مانند اوراق عرضه که نرخ بهره را بر اساس کوپن‌ها به سرمایه‌گذاران می‌دهند نسبت به طلا که هیچ بهره نمی‌دهد و فقط قدرت خرید را بالا می‌برد، جذاب‌تر می‌شوند. در این حالت اثر جانشینی باعث می‌شود از جذابیت طلا کم شود و آن را با ریزش قیمتی مواجه کند پس نتیجه می‌گیریم عملکرد طلا برخلاف تمام ادوار نیست، عملکرد مشخص و قابل پیش‌بینی بود.

حباب بیش از ۲ میلیون تومانی سکه

وی با طرح این سؤال که چرا سکه با حباب بیش از ۲ میلیون تومان معامله می‌شود، گفت: با بررسی قیمت فعلی سکه، انس جهانی و دلاری که در آستانه ۳۳ هزار تومان است نتیجه می‌گیریم که قیمت سکه بیش از ۲ میلیون تومان حباب دارد، علت آن‌هم نبود چشم‌اندازی برای کاهش نرخ ارز است. باید گفت نرخ ارز به‌شدت در قیمت‌گذاری سکه و طلا تأثیرگذار است.

سهام بنیادی با P/E فروارد مناسب جذاب‌تر است

این فعال بازار سهام با اشاره به نزول ۵ ماهه بازار سرمایه تشریح کرد: بسیاری از سهام در محدوده‌های جذاب قرار دارند و به سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌شود که به سهام بنیادی شرکت‌های توجه کنند که P/E FORWARD مناسبی دارند و ازنظر بنیادی ریسک سرمایه‌گذاری بالایی را متحمل نیستند. برای ورود باید نشانه‌های آن دیده شود، افزایش ارزش معاملات، ورود و قدرت گرفتن پول، خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت و جان گرفتن بازار سهام از این نشانه‌ها است. در این بین باید ریسک‌های سیستماتیک هم کاهش یابد تا نشانه‌های ورود به بازار سهام قوت گیرد.

صنایع کامودیتی محور درگیر ریسک افت قیمت کامودیتی

وی در پایان به بورس نیوز چنین گفت: ابهام در سیاست انقباضی همچنین مشخص نبودن نرخ بهره بین‌بانکی در کشور و افت قیمت در کامودیتی‌ها دو نگرانی هستند، که سایه آن‌ها بر بازار سهام سنگینی می‌کند. در این بین داده‌ها حاکی از آن است که تورم در سطح جهانی کاهشی نیست و در آینده نزدیک هم نرخ بهره نزولی نمی‌شود؛ بنابراین همچنان ریسک، افزایشی بودن نرخ بهره و تأثیر منفی آن بر کامودیتی‌ها پابرجا است و صنایع کامودیتی محور هنوز هم درگیر این ریسک هستند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
۳ مانع اصلی رشد بازار سهام
همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز عنوان کرد:

۳ مانع اصلی رشد بازار سهام

مصطفی امید قائمی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

منتظر رونق در ماه های آتی باشید

ریزش ارزش بازار
"تیپیکو" از سود سهام محقق‌شده درآمدی کسب نکرد؛

ریزش ارزش بازار "تیپیکو" از آغاز سال مالی

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
ما۰طرفدار۰حبابیم۰چرا۰که۰شاخص۰۲۰میلیون۰بازار۰سرمایه۰خرید۰کردیم۰که۰کارشناسانتان۰عرض۰کردند۰این۰قیمتها۰حبابی۰بود۰حال۰بعد۰گذشت۰۳۰سال۰حتی۰تصمیم۰های۰مدیران۰در۰مجامع۰مبنی۰بر۰افزایش۰سرمایه۰هم۰گرهی۰از۰خریدهای۰ما۰و۰خیلی۰ها۰باز۰نکرده۰۰ریسک۰هم۰دیگه۰قبول۰نداریم۰بی۰عدالتی۰کلا۰در۰این۰بازار۰حاکم۰است