بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
ذوب آهن اصفهان در شهریورماه رکورد زنی کرد؛

کوره‌های "ذوب" داغ‌تر از همیشه

ذوب‌آهن اصفهان در شهریورماه سال جاری به رکورد درآمدزایی رسید و به بالاترین میزان درآمد طی ۶ ماه گذشته رسید و تابستان را با عملکردی مثبت به پایان رساند.
کد خبر : ۲۶۲۸۹۹

بورس نیوز:

شرکت ذوب‌آهن اصفهان در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به شهریورماه سال جاری میزان درآمدی از فروش محصولات تولیدی کسب کرد ۴ هزار و ۹۳۳ میلیارد تومان بود، ذوب در ۶ ماه ابتدایی سال مالی منتهی به اسفندماه ۱۴۰۱ به درآمد تجمیعی ۲۲ هزار میلیارد تومانی دست پیدا کرد.

این شرکت فولادی در شهریورماه میزان درآمدی که در سامانه کدال به اطلاع سهامداران خود رساند، حاصل از فروش محصولات در بازار داخل و خارج از کشور بود، در این دوره ۳ هزار و ۶۹۳ میلیارد تومان درآمدزایی در بازار داخل کشور صورت گرفت که دربرگیرنده‌ی ۷۵ درصد از درآمد ماهانه این شرکت بود.

کوره‌های

میزان درآمد به‌دست‌آمده از فروش محصولات در بازار خارج از کشور ذوب برابر با یک هزار و ۲۳۹ میلیارد تومان بود که مابقی درآمد‌های این شرکت را تشکیل می‌دهد.

درآمد ماهانه ذوب‌آهن اصفهان

"ذوب" از فروش محصولات تولیدی خود درآمد عملیاتی که به دست آورد نسبت به ماه گذشته افزایش ۴۹ درصدی را تجربه کرد و در مقایسه با شهریورماه سال گذشته نیز ۶۷ درصد افزایش را به دنبال داشت، درآمد تجمیعی که "ذوب" در نیمه نخست سال جاری شناسایی کرد افزایش ۳۵ درصدی را نسبت به سال گذشته به همراه داشت.

همان‌طور که در نمودار مشاهده می‌کنید، ذوب‌آهن اصفهان در شهریورماه سال جاری به رکورد درآمدزایی رسید و به بالاترین میزان درآمد طی ۶ ماه گذشته رسید و تابستان را با عملکردی مثبت به پایان رساند.

شرکت ذوب‌آهن اصفهان میزان درآمدی که از فروش محصولات در بازار خارج از کشور به دست آورد حاصل از فروش «تیرآهن، کلاف، میلگرد، شمش کالایی و ...» بود و همان‌طور که در متن فوق به اطلاع رسید میزان درآمد به‌دست‌آمده از فروش این محصولات برابر با یک هزار و ۲۳۹ میلیارد تومان بود.

کوره‌های

بیشترین میزان درآمدی که توسط این شرکت فولادی در شهریورماه به ثبت رسید مربوط به «تیرآهن» با یک هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان بود و در بازار صادراتی نیز ۸۳۲ میلیارد تومان درآمدزایی داشت تا این عنوان را در ۲ بازار به خود اختصاص دهد.

میزان درآمدی که از فروش تیرآهن در شهریورماه به دست آمد دربرگیرنده‌ی ۴۷ درصد از درآمد ماهانه طی این دوره است، از ابتدای سال مالی تاکنون نیز مجموع درآمد تجمیعی حاصل از فروش این محصول برابر با ۱۱ هزار میلیارد تومان بود

نرخ فروش «تیرآهن» در بازار داخل کشور نزدیک به ۱۶ میلیون و ۲۵۸ هزار تومان معامله شد که نسبت به ماه گذشته نسبتاً بدون تغییر باقی ماند، در بازار صادراتی نیز این محصول با نرخ نزدیک به ۲۱ میلیون تومان در ازای هر تن به فروش رسید.

علاوه بر تیرآهن که عنوان درآمدزاترین محصول ذوب‌آهن را به خود اختصاص داد، محصولات جانبی و میلگرد در جایگاه بعدی قرارگرفته‌اند، مجموع مبالغ به دست آمد از فروش این محصولات در بازار‌های داخلی و صادراتی به ترتیب برابر با ۶۵۹ میلیارد تومان و ۶۹۸ میلیارد تومان به ثبت رسید.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حامد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹
سهامش هم مزحرفتر از همیشه !