بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
مرکز تحقیقات استراتژیک مسکو گزارش داد:

زیان شرکت های بین المللی با خروج از روسیه

شرکت‌های خارجی که فعالیت خود را در روسیه کاهش داده‌اند یا به طور کامل از این کشور خارج شده‌اند، از پایان فوریه تا کنون بین ۲۰۰ تا ۲۴۰ میلیارد دلار دچار ضرر و زیان شده‌اند.
کد خبر : ۲۶۳۰۰۶

زیان شرکت های بین المللی با خروج از روسیه

بورس نیوز: روزنامه آربی‌سی دیلی RBC Daily روز جمعه با استناد به گزارش مرکز تحقیقات استراتژیک مسکو (CSR) گزارش داد، شرکت‌های خارجی که فعالیت خود را در روسیه کاهش داده‌اند یا به طور کامل از این کشور خارج شده‌اند، از پایان فوریه تا کنون بین ۲۰۰ تا ۲۴۰ میلیارد دلار دچار ضرر و زیان شده‌اند.

مرکز تحقیقات استراتژیک مسکو محاسبه کرد که از مجموع این ۲۰۰ میلیارد دلار ضرر، حدود ۷۰ تا ۹۰ میلیارد دلار مربوط به شرکت‌هایی است که به طور کلی روسیه را ترک کرده بودند. طبق گزارش‌ها، شرکت‌های آمریکایی، انگلیسی و آلمانی بیشترین آسیب را از متحمل شده‌اند.

بر اساس این گزارش، از ابتدای ماه سپتامبر، ۳۴ درصد از شرکت‌های "بزرگ" خارجی فعال در روسیه فعالیت‌های خود را در این کشور محدود کرده‌اند، در حالی که ۱۵ درصد تصمیم گرفتند با واگذاری بخش روسیه خود به مالک جدید، از این کشور خارج شوند و ۷ درصد نیز بدون فروش کسب و کار خود از خروج کامل از این کشور خبر داده‌اند.

مرکز تحقیقات استراتژیک مسکو شرکت‌های خارجی با درآمد بیش از ۵.۷ میلیارد روبل (۹۱ میلیون دلار) را شرکت‌های "بزرگ" طبقه بندی می‌کند و اشاره می‌کند که ۶۰۰ شرکت از این دست وجود دارد. حدود ۴۴ درصد از این مشاغل به طور معمول در روسیه به فعالیت خود ادامه داده‌اند.

بیشترین شرکت‌هایی که از این کشور خارج شدند شامل فنلاند، دانمارک و انگلیس می‌شود. ۸۰ درصد از شرکت‌های فنلاندی تصمیم به خروج از روسیه گرفتند، پس از آن دانمارک (۷۳ درصد) و انگلیس (۳۵ درصد) قرار دارند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر