بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
سرمایه گذاری
شرکت گروه توسعه مالی سپهر صادرات در راستای تقویت شرکت‌های دانش بنیان و نوآور کشور اقدام به تاسیس شرکت توسعه فنآوری‌های نوین کیان سپهر کرده است.
کد خبر : ۲۶۳۱۸۹

سرمایه گذاری وسپهر در تجاری سازی شرکت‌های دانش بنیان و نوآور

بورس نیوز: این شرکت در قالب سرمایه گذاری جسورانه شرکتی (CVC) و با هدف سرمایه گذاری در تجاری سازی شرکت‌های دانش بنیان و نوآور تاسیس شده است و با این اقدام سهم حوزه نوآوری و دانش بنیان در پرتفوی گروه مالی افزایش چشم گیری خواهد داشت.

جواد وکیلی، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره گروه مالی سپهر صادرات ضمن اعلام این خبر افزود: تاسیس این شرکت در راستای تنوع بخشی به سبد سرمایه گذاری‌های غیر بورسی شرکت سپهر انجام شده و با توجه به نامگذاری سال جاری به نام سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین از سوی مقام معظم رهبری می‌تواند گام مهمی در تقویت اقتصاد دانش بنیان وتجاری سازی محصولات شرکت‌های نوآور در کشور باشد.

وی افزود: شناسایی پروژه‌های نوآورانه و سودآور شرکت‌های نوپا و دانش بنیان و کمک به توسعه بازار محصولات این شرکت‌ها در حوزه‌های مختلف با اولویت‌های فناوری‌های مالی و اقتصاد دیجیتال، معدن، انرژی، سلامت و معدن از مهمترین اهداف تاسیس این شرکت است.

وکیلی افزود: سرمایه گذاری مستقیم از طریق مشارکت در پروژه‌ها و طرح‌های دانش بنیان و نوآور و تملک سهام شرکت‌های دارای مالکیت پروژه‌ای دانش بنیان مورد نظر و همچنین سرمایه گذاری غیر مستقیم در تامین مالی طرح‌های دانش بنیان از طریق تاسیس یا تملک واحد‌های ممتاز یا عادی صندوق‌های جسورانه (VC) اختصاصی (PE) از جمله اقدامات تعریف شده برای این شرکت خواهد بود.

مدیر عامل گروه مالی سپهر صادرات اضافه کرد: این شرکت با اخذ مجوز‌های لازم نسبت به استفاده از ابزار‌های خاص تامین مالی دانش بنیان مانند صندوق‌های پژوهش و فناوری و سکو‌های تامین مالی جمعی یا ابزار‌های مالی از قبیل اوراق و گواهی‌های قابل انتشار در بازار سرمایه اقدام خواهد نمود که جزییات بیشتر آن در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر