بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
کامل ابراهیمیان کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز پاسخ می دهد:

به پایان ریزش در بازار سهام نزدیک هستیم؟

به پایان ریزش در بازار سهام نزدیک هستیم؟
معاملات آخرین هفته مهر ماه هم قرمز آغاز شد و تا امروز سه شنبه ۲۶ مهر ماه، مثبت دنبال نشد. در همین راستا اغلب کارشناسان معتقدند که بسیاری از نماد‌ها بیش از آنچه باید اصلاح قیمت کرده اند و جا برای رشد بازار سهام در صورت ورود نقدینگی به این بازار وجود دارد.
کد خبر : ۲۶۳۲۶۶

گروه غذایی گزارشات خوبی منتشر می‌کند

بورس نیوز: معاملات آخرین هفته مهر ماه هم قرمز آغاز شد و تا امروز سه شنبه ۲۶ مهر ماه، مثبت دنبال نشد. در همین راستا اغلب کارشناسان معتقدند که بسیاری از نماد‌ها بیش از آنچه باید اصلاح قیمت کرده اند و جا برای رشد بازار سهام در صورت ورود نقدینگی به این بازار وجود دارد.

انتشار گزارش‌های ۶ ماهه امیدوار کننده

کامل ابراهیمیان در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد: صنعت غذایی گزارش‌های فروش ماهانه خوبی را منتشر کرده به طوری که نسبت به شهریور سال قبل بیش از ۶۰ درصد رشد را تجربه کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد رشد فروش در این گروه ۸۰ درصد نسبت دوره مشابه در سال گذشته بوده است. تمام این موارد نویدبخش انتشار گزارش‌های مساعد و مطلوب بازار سهام از گروه غذایی در انتهای مهر است.

وی افزود: به نظر می‌رسد تورم غذایی که شاهد بودیم در کنار افت سنگین سهام شرکت‌های این گروه در ۲ سال گذشته دلیل بر اقبال سرمایه‌گذاران از این صنعت باشد. متصور هستم که روند رشد فروش شرکت‌ها در این گروه ادامه دار خواهد بود.

آینده روند صنعت غذایی چه می‌شود؟

ابراهیمیان درباره آینده روند گروه غذایی چنین گفت: در مورد رشد فروش شرکت‌های گروه غذای باید گفت که این روند ادامه دارد، اما شرایط سهام این شرکت‌ها در بازار سرمایه، بیشتر متاثر از عواملی، چون وضعیت گزارش‌های آنها، سودآوری در فصل تابستان و ریسک‌های حاکم بر بازار سهام است. اگر دیگر موارد مساعد باشند در کنار رشد فروش می‌توانند، روند گروه غذایی را مثبت کنند که در نتیجه منجر به بهبود شرایط سهام غذایی و بازار سرمایه می‌شود.

بحران اروپا به رشد قیمت محصولات غذایی در کشور کمک می‌کند

وی با اشاره به بحران غذایی در اروپا تشریح کرد: با ایجاد بحران جهانی بعد از حمله روسیه به اوکراین و افزایش شدید قیمت‌های صنایع غذایی و غلات در دنیا بحران‌ها تشدید شد. طی ۲ الی ۳ ماه گذشته قیمت‌ها در سطح جهانی کمی تعدیل شده است با این حال بنا بر روند ۱۰ سال گذشته اکثر قیمت صنایع غذایی، غلات و محصولات کشاورزی در سطح بالاتری نسبت به این بازه زمانی قرار دارند. با افزایش قیمت در غلات، محصولات غذایی و کشاورزی تقاضا از جانب کشور‌ها برای این دست محصولات بالا می‌رود.

وی ادامه داد: در این بین اگر تقاضا هم افزایش یابد به طبع آن قیمت‌ها در کشور‌های تولیدکننده محصولات غذایی رشد پیدا می‌کند. ایران هم کشور تولیدکننده محصولات غذایی، غلات و کشاورزی است علاوه بر آن صادرات این دست محصولات را هم انجام می‌دهد به همین خاطر احتمال منتفع شدن شرکت‌های مرتبط با این موضوعات وجود دارد.

ریزش بی سابقه بازار سهام / برگشتی در کار است؟

این فعال بازار سهام در پایان گفتگو با بورس نیوز تبیین کرد: اگر به صورت کلان نگاه کنیم بازار سهام در ۲ سال گذشته سیر نزولی داشته و ارزش بازار اکثر شرکت‌ها با افت بسیار زیادی مواجه شده است. نسبت P/E TTM که شاخصه بسیار تاثیرگذار بر بازار سهام شناخته می‌شود به زیر ۶ واحد افت کرده است که در تاریخ آن بی سابقه است. از گزارش‌های فصل تابستان انتظارات خوبی می‌‎‌رود، با وضعیت قیمت‌های جهانی چنانچه ریسک محیطی (تغییرات بودجه‌ای و ریسک‌های تحمیلی بر بورس) بازار سهام را تهدید نکند شرایط برای سرمایه‌گذاری یکساله در آن مناسب است. همچنین می‌توان انتظار بازدهی بهتری را نسبت به دیگر بازار‌های موازی از بازار سهام داشت.

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
فرشید جهانی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز عنوان کرد:

روند بازار سهام مثبت خواهد بود/ برای انتخاب شرکت به تقسیم سود نقدی توجه کنید

امیدواری به رشد بازار سهام تا پایان سال / معرفی دو صنعت پیشرو
آراد پورکار، کارشناس بازار سهام در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

امیدواری به رشد بازار سهام تا پایان سال / معرفی دو صنعت پیشرو

ارسال نظر
نظرات بینندگان
تحلیلگر اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
یکی از دلایل اصلی عدم خرید سهام تقسیم حداقل سود است شرکتها باید حداکثر سود را تقسیم کنند تا هم جلوی دزدی دولت برای کسر بودجه را بگیرند و هم مردم راقب به خرید سهام باشند وقتی سهمی با قیمت 700 تومن 10 ریال سود تقسیم میکند معلوم است که کسی انرا نخواهد خرید.
سهامدار خرد ورشکسته
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
بورس دولتی یعنی همین زدن جیب مردم و ریختن تو جیب مدیران دولتی.اون بدبختانیکه 2 سال قبل مثلا سهم پارس الکتریک را 56هزار تومن خریدن و الان قیمت 5 هزار تومن شده ایا زنده اند؟ خیلی سهام دیگر همین وضع را دارند.البته شاخص قلابی چیز دیگری نشان میدهد که انهم برای فریب مردم است.لعنت خدا و رسول بر دزدان حکومتی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
پس فرق دولت انقلابی و غیر انقلابی در چی بود
دزدی بیشتر در بازار سهام و ریزش بیشتر بازار
بورس باز قدیمی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹
بورس تا 800 هزار واحد ریزش میکند چون دو سال پایان دولت روحانی پول سفته بازان صد برابر شد. طبق اخرین نمکدارها تا 800 هزار واحد ریزش دارد.. ان همه پول یا مفت گیر سفته بازها امد ترلیارد ها تومان پول سفته بازی