بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
انحصار بازار خودرو با واردات از بین می رود
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: دولت باید بدون ملاحظه و سنگ اندازی و تفسیر داخلی خود واردات خودرو را آزاد کند، زیرا با واردات انحصار بازار از بین می‌رود
کد خبر : ۲۶۳۲۸۳

انحصار بازار خودرو با واردات از بین می رود

بورس نیوز: احد آزادیخواه، عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس درباره مشکلات صنعت خودروسازی، اظهار کرد: انحصار همواره موجب سوءاستفاده بوده؛ هرچند صنعت خودروسازی در سال‌های تحریم خدماتی به کشور کرده، اما اکنون وضعیت متفاوت شده و با توجه به اینکه خطرات جاده‌ای افزایش یافته و تصادفات بسیار شده، سزاوار نیست که مردم را وادار به انحصار غیرقابل دفاع کنیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس یازدهم با اشاره به وجود سوءاستفاده و سوءتدبیر در صنعت خودروسازی، ادامه داد: مجلس برای رفع مشکلات صنعت خودرو تدبیر و با تصویب قانون مجوز واردات خودرو را صادر کرد.

وی افزود: دولت باید بدون ملاحظه و سنگ اندازی و تفسیر داخلی خود واردات خودرو را آزاد کند، زیرا با واردات انحصار بازار از بین می‌رود، سوءاستفاده به حداقل می‌رسد و خودروسازان داخلی ناچار به رقابت با خودرو‌های وارداتی می‌شوند.

آزادیخواه گفت: اگر خودروسازان ملزم به رقابت با خودرو‌های خارجی شوند، کیفیت خودرو‌های داخلی ارتقا پیدا می‌کند، قیمت‌ها استاندارد می‌شود و ایمنی افزایش می‌یابد از سوی دیگر مردم حق انتخاب دارند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر