بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳
آینده مبهم مذاکرات وین کل بازار را تحت تاثییر قرار میدهد و خروج روزانه پول نیز گواه این موضوع است که همچنان این بی اعتمادی موجود دربازار سهام شدت خواهد گرفت.
کد خبر : ۲۶۳۳۴۰

برجام یعنی کوتاه شدن دست دولت از این جیب سهامداران + معیار‌های انتخاب سهام‌ های مناسب بازار امروز/منتشر نشود

بورس نیوز: آینده مبهم قرارداد برجام کل بازار سهام را تحت تاثیر قرار داده است. خروج روزانه نقدینگی گواه این موضوع است که همچنان بی اعتمادی موجود دربازار سهام شدت خواهد گرفت.

عبدالله رحیم لو  کارشناس بازار سرمایه درخصوص وضعیت این روز‌های بازار سرمایه و تاثیر مذاکرات برجامی در گفتگو با بورس نیوز، اظهار کرد: تا زمانی که چشم‌اندازه مثبت در اقتصاد کلان رخ ندهد، بازار سرمایه روز خوش نخواهد داشت. 

نگرانی از نحوه تامین بودجه جاری دولت در صورت عدم توافق برجام

این کارشناس بازار سهام در خصوص وضعیت آتی بازار سرمایه به بورس نیوز گفت : تا زمانی که چشم انداز مثبت در اقتصاد کلان رخ ندهد بازار سهام اوضاع رو به راهی نخواهد داشت ، برجام برای ما نسبت به جامعه سیاسی معنای متفاوتی دارد، برجام از نظر ما یعنی تعادل در نرخ ارز یعنی امکان صادرات و دسترسی به بازار‌های صادراتی ، واردات مواد اولیه واردات ماشین‌آلات تبادلات مالی بین‌المللی و از همه مهم‌تر کوتاه شدن دست دولت از جیب سهامداران ، یعنی دولت به واسطه‌ی ارز آوری از اینکه بازار را تحت فشار بگذارد منصرف بشود، برجام را به این صورت می بینیم.

وی افزود : متاسفانه ابهام توافق برجام هر روز بیشتر می شود و ناامیدی فزاینده ای در جامعه موجود است. سرکوب نرخ ارز و فاصله قابل توجه  همین نرخ ارز با دلار نیمایی اوضاع را بیش از پیش برای شرکت ها دشوار کرده است. در شرایطی قرار داریم که در صورت عدم توافق برجام ، دولت بیش از پیش بی پول شده و برای تامین بودجه جاری خود دست به کارهایی بزند که وضعیت بازار سهام را بیش از پیش وخیم کند.

سرمایه گذاران به دنبال تک سهم ها با ورود جریان نقدی باشند

رحیم لو در خصوص خرید سهام در مقطع فعلی عنوان کرد : به اعتقاد من سرمایه‌گذارانی که با دید بلند مدت وارد بازار سهام شدند ، می‌توانند سهام بنیادی P/E محور را مبتنی بر سود تقسیمی که زیر چهار است انتخاب کنند و به کلیت بازار سهام کاری نداشته باشند که چه سهامی رشد یا سقوط کرده است، ولی افرادی که امروزه به قصد معامله و نوسانگیری بازار را رصد می کنند بهتر است به سمت تک سهام‌هایی که وضعیت بنیادی مناسب‌تری دارند و در این مدت اخیر افت قیمت زیادی داشتند بروند و به نظر فعلا در حوزه‌ی نوسان گیری نوبت، نوبت تک سهم‌های مناسب با جریان پولی است.

گروه‌های پر ریسک را شناسایی کنید / یافتن سهام مستعد رشد دشوار است

وی در پایان به بورس نیوز گفت: بهتر است که گروه های پرریسک  به واسطه ی نرخ بهره مالکانه یا نرخ سوخت و نرخ خوراک شناسایی شوند ، هرچند که دولت ادعا می کند که به سمت سود شرکت ها نخواهد رفت اما به واسطه ی آنکه دولت هزینه دارد و قرار نیست در نهایت تعطیل شود و قرار است که این هزینه ها تامین شود ، به نظر می رسد که به سمت سود شرکت ها خواهند رفت. در نظر گرفتن این نکته هم حائز اهمیت است که به دلیل افت قدرت خرید مردم ، تقاضای داخلی به تدریج افت پیدا می کند و در این دوران شناسایی سهام مستعد رشد دقت و بررسی بالایی می طلبد.

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
به پایان ریزش در بازار سهام نزدیک هستیم؟
کامل ابراهیمیان کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز پاسخ می دهد:

به پایان ریزش در بازار سهام نزدیک هستیم؟

حسین خسرونژاد، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

بازار سهام به محرک جدی نیاز دارد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
.
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
و که همیشه دستش تو جیب سهامداره