بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
سیمان کردستان با ۳ محصول وارد معاملات شهریورماه شد؛

رشد ۵۷ درصدی درآمد تجمیعی "سکرد"

رشد ۵۷ درصدی درآمد تجمیعی
محصول سیمان تنها در بازار داخل کشور مورد معامله قرار گرفت و در بازار صادرات حضور ندارد، نرخ فروش این محصول طی این دوره ماهانه بالغ‌بر ۶۱۳ هزار تومان در ازای هر تن به فروش رسید.
کد خبر : ۲۶۳۳۶۳

رشد ۵۷ درصدی درآمد تجمیعی سکرد+بورس نیوز

بورس نیوز:

شرکت سیمان کردستان در گزارش فعالیت ماهانه شهریورماه (منتهی به شهریورماه ۱۴۰۱) میزان درآمد عملیاتی که از فروش محصولات «سیمان، آهک و کلینکر» به دست آورد مبلغی بالغ‌بر ۳۲ میلیارد تومان بود و همچنین سیمان کردستان در پایان سال مالی خود به درآمد‌های تجمیعی ۴۸۶ میلیارد تومانی دست پیدا کرد.

رشد ۵۷ درصدی درآمد تجمیعی سکرد+بورس نیوز

سیمان کردستان در پایان سال مالی خود میزان درآمد ماهانه‌ای که از فروش محصولات خود حاصل کرد متعلق به فروش محصولات در بازار‌های داخل و خارج از کشور بود، عمده‌ترین درآمد "سکرد" مربوط به فروش محصولات در بازار داخلی بود که ۹۰ درصد از درآمد ماهانه را به این بازار ارتباط داشت و بازار خارج از کشور نیز مابقی درآمد ماهانه را که مبلغ ۳ میلیارد تومان بود را به خود اختصاص داده بود.

درآمدی که سیمان کردستان در شهریورماه کسب کرد به میانگین درآمد ماهانه ۴۰ میلیارد تومان رسید، این شرکت سیمانی در این دوره مالی ۲۳۷ میلیارد تومان از فروش محصولات در بازار داخلی درآمد کسب کرد که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۸۳ درصد افزایش را در پی داشت.

روند صعودی درآمد "سکرد" در شهریورماه

درآمد ماهانه‌ای که سیمان کردستان در شهریورماه سال جاری از فروش محصولات خود در کارنامه مالی خود به ثبت رساند در مقایسه با ماه گذشته با کاهش همراه بود و همچنین درآمد‌های تجمیعی این شرکت سیمانی از ابتدای سال مالی تاکنون رشد ۵۷ درصدی را نسبت به سال مالی گذشته تجربه کرد.

"سکرد" درآمدی که در شهریورماه از فروش محصولات در بازار داخل کشور شناسایی کرد برابر با ۲۸ میلیارد تومان بود که نسبت به مردادماه ۲۳ درصد افزایش پیدا کرد و دلیل آنکه در آخرین ماه از سال مالی به کاهش درآمد رسید ریزش درآمد صادراتی بود.

رشد ۵۷ درصدی درآمد تجمیعی سکرد+بورس نیوز

سیمان کردستان در شهریورماه از فروش محصولاتی همچون «سیمان، آهک و کلینکر» درآمدزایی داشت، در این بین بیشترین درآمدی که "سکرد" از فروش محصولات در شهریورماه به ثبت رساند مربوط به محصول «سیمان» بود که از فروش این محصول ۲۴ میلیارد تومان درآمد کسب کرد.

محصول سیمان تنها در بازار داخل کشور مورد معامله قرار گرفت و در بازار صادرات حضور ندارد، نرخ فروش این محصول طی این دوره ماهانه بالغ‌بر ۶۱۳ هزار تومان در ازای هر تن به فروش رسید.

«آهک داخلی» محصول درآمدزای دیگر سیمان کردستان است که در شهریورماه به این عنوان دست پیدا کرد، در این دوره ماهانه سکرد توانست از فروش این محصول ۴ میلیارد تومان درآمدزایی از فروش را به ارمغان آورد.

مقدار فروش محصولات "سکرد"

"سکرد" توانست ۵۰ هزار و ۷۵۸ تن از محصولات تولیدی خود را در شهریورماه به فروش برساند، این مقدار فروش همان‌طور که گفته شد حاصل از فروش محصولات «سیمان (داخلی)، آهک (داخلی و صادراتی) و کلینکر صادراتی» بود. مجموع مقدار فروش تجمیعی "سکرد" برابر با ۸۴۰ هزار و ۴۳۳ تن بود که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش پیدا کرد.

رشد ۵۷ درصدی درآمد تجمیعی سکرد+بورس نیوز

در این راستا پرفروش‌ترین محصول سیمان کردستان در اختیار «سیمان» با ۳۸ هزار و ۹۱۳ تن در بازار داخل کشور بود که نرخ فروش آن در ازای هر تن ۶۱۳ هزارتومان در ازای هر تن به ثبت رسید که در مقایسه با ماه گذشته ۲ درصد کاهش نرخ پیدا کرد.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رشد حداقل ۵۰ درصدی هزینه های تولید سیمان
در گفتگو با بورس نیوز تاکید شد:

رشد حداقل ۵۰ درصدی هزینه های تولید سیمان

دولت، بزرگ‌ترین سرعت‌گیر شرکت‌های
مدیر مالی "سکرد" در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

دولت، بزرگ‌ترین سرعت‌گیر شرکت‌های "بورس"

برنامه
مدیرعامل شرکت سیمان کردستان در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

برنامه "سکرد" برای افزایش ظرفیت

ارسال نظر