بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶
سرپرست مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس:

دریافت نشان ”اهتمام به کیفیت آمارهای رسمی" توسط سازمان بورس

سرپرست مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار اولین مرجع آمار و داده در کشور است که موفق به کسب نشان اهتمام به کیفیت آمار‌های رسمی شده است.
کد خبر : ۲۶۳۵۳۰

دریافت نشان ”اهتمام به کیفیت آمارهای رسمی

بورس نیوز: میثم حامدی، گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار اولین مرجع آمار و داده در کشور است که موفق به کسب نشان اهتمام به کیفیت آمار‌های رسمی شده است.

وی افزود: این نشان در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت روز استاندارد‌های آماری و کیفیت آمار‌های رسمی در مرکز آمار ایران و با حضور معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس مرکز آمار ایران و همچنین معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس در سالن استاد فقید دکتر عادل آذر برگزار شد، به سازمان بورس و ارواق بهادار اعطا شد.

حامدی ادامه داد: داده‌های آماری صحیح و باکیفیت، خدمتی است که برای تصمیم‌گیری ذینفعان مختلف مانند سرمایه‌گذاران و نهاد‌های حاکمیتی و همچنین ارائه دید کلان نسبت به بازار سرمایه مفید واقع می‌شود.

وی درباره شکل‌گیری گروه آمار و تحلیل ریسک و گزارش‌های آماری منتشر شده از سوی مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی افزود: این گروه بر اساس مطالعه بر روی دپارتمان‌های متناظر در بورس‌های مطرح جهان، طراحی و در سازمان استقرار یافت. مجموعه‌ای از فعالیت‌ها نظیر تهیه و ارایه گزارش‌های آماری دوره‌ای، داشبورد‌های مدیریتی، تهیه و بروزرسانی شناسنامه آماری متا دیتا، پژوهش و توسعه ابزار‌های تحلیل نظیر مدل‌های اقتصادی، آماری، نگهداری و یکپارچه‌سازی پایگاه‌های داده، پایش و ارزیابی شاخص و سنجه‌ها و ... در این گروه متمرکز شده است.

این مقام مسئول همچنین به اهم اقداماتی که منجر به کسب نشان اهتمام به کیفیت آمار‌های رسمی شد، اشاره نمود و استانداردسازی تعاریف آمار‌های رسمی بازار سرمایه، تکمیل فرم‌های خود ارزیابی اصول ۱۹ گانه و اطلاع رسانی تقویم انتشار آمار‌های رسمی بازار سرمایه از طریق سایت رسمی مرکز را از جمله این اقدامات برشمرد و انتشار منظم سری زمانی ریزداده‌ها، تهیه شناسنامه آمار‌های رسمی و تشکیل کارگروه تخصصی آمار‌های رسمی بازار سرمایه را از دیگر اقدامات تکمیلی که منجر به دریافت این نشان توسط سازمان گردید، دانست.

سرپرست مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار نظام بخشی به آمار و داده در بازار سرمایه، ارائه گزارش‌های آماری و تحلیلی مبتنی بر داده و استفاده از روش‌های روزآمد برای ارائه آمار و داده را از جمله برنامه‌های آتی این مرکز برشمرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:

سازمان بورس پیگیر عرضه "تارا" و" ۲۰۷" است

ارسال نظر