بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶
تولید فولاد در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در ماه سپتامبر با کاهش ۱۶.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۰.۷ میلیون تن رسیده است.
کد خبر : ۲۶۳۶۸۴

تولید فولاد اروپا با کاهش به ۱۰ میلیون تن رسید

بورس نیوز: تولید فولاد در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در ماه سپتامبر با کاهش ۱۶.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۰.۷ میلیون تن رسیده است.

سایر کشور‌های اروپایی یعنی بوسنی و هرزگوین، مقدونیه، نروژ، صربستان، ترکیه و انگلیس نیز کاهش ۱۸.۶ درصدی تولید داشتند و میزان تولید فولاد آن‌ها به ۳.۴ میلیون تن رسیده است.

بحران انرژی در اروپا و افزایش سرسام آور انرژی بر بسیاری از صنایع کشور‌های اروپایی تاثیر منفی گذاشته است. حتی بسیاری از کارشناسان نسبت به از دست رفتن صنایع در این کشور‌ها هشدار داده اند.

کشور‌های آسیا و اقیانوسیه که شامل استرالیا، چین، هند، ژاپن، نیوزیلند، پاکستان، کره جنوبی، تایوان، تایلند و ویتنام هستند، در ماه سپتامبر ۲۰۲۲ یعنی شهریور ماه امسال ۱۱۳ میلیون تن فولاد تولید کردند که ۱۰.۶درصد بیشتر شده است.

تولید فولاد کشور‌های آمریکای شمالی (شامل کانادا، کوبا، السالوادر، گواتمالا، مکزیک و آمریکا) نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷.۶ درصد کاهش یافته و به ۹.۱ میلیون تن رسیده است.

تولید فولاد آفریقا که شامل کشور‌های مصر، لیبی و آفریقای جنوبی است با افزایش یک درصدی به ۱.۴ میلیون تن رسیده است.

همچنین تولید فولاد کشور‌های مستقل مشترک‌المنافع (بلاروس، قزاقستان، مولداوی، ازبکستان)، روسیه و اوکراین در این بازه زمانی با ۲۱.۹ درصد کاهش به ۷.۶ میلیون تن رسیده که بیشتر به علت کاهش تولید روسیه و اوکراین بوده است.

تولید فولاد کشور‌های آمریکای جنوبی که شامل آرژانتین، برزیل، شیلی، کلمبیا، اکوادر، پاراگوئه، پرو، اوروگوئه، ونزوئلا هستند، نیز با کاهش ۹.۶ درصدی به ۳.۵ میلیون تن تولید داشته‌اند.

انجمن جهانی فولاد، یکی از بزرگ‌ترین و پویاترین انجمن‌های صنعتی در جهان است که در تمامی کشور‌های بزرگ تولید کننده فولاد عضویت دارد.

این انجمن بین المللی، نماینده تولید کنندگان فولاد، انجمن‌های ملی و منطقه‌ای صنعت فولاد و موسسات تحقیقاتی فولاد است.

در این گزارش، ۶۴ کشور که ۹۸ درصد فولاد کل جهان را تولید می‌کنند، مورد بررسی قرار گرفته اند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
معاون نظارت بازار شرکت فرابورس ایران خبر داد:

تغییر دامنه نوسان در ۱۱ نماد معاملاتی

ارسال نظر