بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
۳۶ درصد از مقدار فروش "شاوان" مربوط به صادرات بود؛

بنزین، نیروی محرکه پالایش نفت لاوان

بنزین، نیروی محرکه پالایش نفت لاوان
مقدار فروش "شاوان" در بازار داخل کشور ۶۴ درصد از فروش را به خود اختصاص داده بود و ۳۶ درصد باقی مانده نیز در اختیار فروش محصولات در بازار صادراتی بود.
کد خبر : ۲۶۳۷۷۲

بورس نیوز:

پالایش نفت لاوان در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به مهرماه سال ۱۴۰۱ مقدار فروش خود را برابر با ۲۵۹ هزار و ۲۸ مترمکعب در سامانه کدال به اطلاع سهامداران رساند و همچنین شاوان از ابتدای سال مالی تا پایان مهرماه ۱۴۰۱ مقدار فروش خود را در ۷ ماه سپری‌شده یک‌میلیون و ۷۴۳ هزار مترمکعب شناسایی کرد.

مقدار فروش ماهانه این شرکت پالایشی در مهرماه سال جاری حاصل فعالیت در بازار‌های داخلی و صادراتی بود که دراین‌بین بیشترین فروش در بازار داخل کشور با ۱۶۵ هزار ۹۰۲ مترمکعب شکل گرفت، این مقدار فروش در هفتمین ماه از سال جاری ۶۴ درصد از فروش را به خود اختصاص داده بود و ۳۶ درصد باقی مانده نیز در اختیار فروش محصولات در بازار صادراتی بود.

پالایش نفت لاوان در مهرماه سال جاری با افزایش ۲۱ درصدی در مقایسه با شهریورماه همراه بود، به‌گونه‌ای که از فروش ۲۱۳ هزار و ۷۹۳ مترمکعبی به مقدار کنونی دست پیدا کرد، این مقدار فروش ماهانه نسبت به مهرماه سال گذشته نیز شاهد رشد ۲۰ درصد فروش خود در این دوره بود.

بنزین، نیروی محرکه پالایش نفت لاوان+بورس نیوز

همان‌طور که گفته شد مقدار فروش تجمیعی این شرکت پالایشی در مهرماه برابر با یک‌میلیون و ۷۴۳ هزار مترمکعب به ثبت رسید، "شاوان" در این دوره ۷ ماهه افزایش ۱۶ درصدی فروش در بازار داخل کشور را تجربه کرد و در بازار صادراتی نیز موفق به فروش ۵۸۱ مترمکعب از محصولات خود شد.

از ابتدای سال مالی تاکنون میزان درآمد تجمیعی که پالایش نفت لاوان به دست آورد برابر با مبلغ ۲۶ هزار و ۷۱۱ میلیارد تومان بود، این میزان درآمد حاصل از فروش محصولات در بازار داخلی و صادراتی بود که بیشترین میزان درآمد را در این دوره در بازار داخلی با ۲۰ هزار و ۵۹۵ میلیارد تومان مشاهده کرد.

بنزین، نیروی محرکه پالایش نفت لاوان+بورس نیوز

شرکت پالایش نفت لاوان در مهرماه بیشترین مقدار فروش را از محصول «بنزین معمولی» با ۹۳ هزار مترمکعب به همراه داشت، فروش این محصول مربوط به بازار داخل کشور بود و در بازار صادراتی نیز بیشترین مقدار فروش را «نفتا» با ۴۷ هزار مترمکعب در اختیار داشت و در پایان لازم به ذکر است که این شرکت پالایشی در مهرماه ۲۳۳ هزار مترمکعب از محصولات را به تولید رسانده است.

عمده‌ترین درآمدزایی در ۷ ماه گذشته مربوط به فروش بنزین معمولی با ۱۰ هزار و ۵۳۶ میلیارد تومان بود و پس‌ازآن نیز نفت گاز با ۱۰ هزار میلیارد تومان رتبه بعدی را به نام خود زد، درآمدزایی شاوان از این محصولات مربوط به بازار داخل کشور بود و در بازار صادراتی نیز از گاز مایع، گوگرد، نفت کوره و نفتا کسب درآمد کرد.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
محمدعلی اخباری، مدیرعامل پالایش نفت لاوان در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

گرمای هوا در تقابل با سود پالایشگاه ها / منتظر گزارش های بهتری باشید!

حضور ۱۰ شرکت در مجمع تا پایان هفته
کدام شرکت‌ها در هفته جاری به مجمع می‌روند؛

حضور ۱۰ شرکت در مجمع تا پایان هفته

ارسال نظر