بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
کنسرسیوم خرده فروشی بریتانیا اعلام کرد؛

رشد ۱۳ درصدی هزینه موادغذایی تازه در انگلیس

هزینه موادغذایی تازه در مغازه‌های بریتانیا در ماه گذشته ۱۳.۳ درصد بیشتر از سال قبل بود که بیشترین افزایش سالانه رکورد‌ها به سال ۲۰۰۵ بازمی‌گردد.
کد خبر : ۲۶۳۷۹۹

رشد ۱۳ درصدی هزینه موادغذایی تازه در انگلیس

بورس نیوز: کنسرسیوم خرده فروشی بریتانیا امروز اعلام کرد که هزینه موادغذایی تازه در مغازه‌های بریتانیا در ماه گذشته ۱۳.۳ درصد بیشتر از سال قبل بود که بیشترین افزایش سالانه رکورد‌ها به سال ۲۰۰۵ بازمی‌گردد.

کنسرسیوم خرده فروشی بریتانیا اعلام کرد که معیار گسترده‌تر آن از تورم قیمت مغازه‌ها در اکتبر از ۵.۷ درصد به ۶.۶ درصد افزایش یافت؛ در حالی که قیمت موادغذایی به طور کلی ۱۱.۶ درصد افزایش یافت، زیرا هزینه موادغذایی کمتر فاسدشدنی نسبت به قیمت اقلام تازه رشد کمتر داشت.

هلن دیکینسون، مدیر اجرایی کنسرسیوم خرده فروشی بریتانیا گفت: این ماه برای مصرف‌کنندگانی که نه تنها با افزایش قبض‌های انرژی، بلکه با سبد خرید گران‌تر مواجه بودند، ماه سختی بود.

بر اساس گزارش رویترز، معیار رسمی تورم قیمت مصرف‌کننده در بریتانیا که طیف گسترده‌ای از کالا‌ها و خدمات از جمله قبوض سرسام آور انرژی را در بر می‌گیرد، ماه گذشته به بالاترین حد خود در ۴۰ سال گذشته یعنی ۱۰.۱ درصد بازگشت و بانک مرکزی انگلیس انتظار دارد در این ماه به اوج خود نزدیک به ۱۱ درصد برسد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر