بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:

بیمه پرتفوی سهامداران به بهبود وضعیت کشور کمک می‌ کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اقدام شورای عالی بورس و دولت جهت بیمه دارایی‌ها و پورتفوی سهامداران خرد یک تصمیم هوشمندانه و به جا است که باعث بهبود وضعیت کشور و تقویت بازار می‌شود.
کد خبر : ۲۶۳۸۱۱

بیمه پرتفوی سهامداران به بهبود وضعیت کشور کمک می‌کند

بورس نیوز: محمد صفایی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره بسته ۱۰بندی حمایت فوری از بازار سرمایه و بیمه شدن سهامداران اظهار کرد: این مصوبه می‌تواند حمایت از سرمایه گذاری در بازار سرمایه را تقویت کند و سرمایه گذار اعتماد داشته باشد که مورد حمایت دولت است و سرمایه اش بیمه می‌شود.

نماینده مردم گناباد در مجلس بیان کرد: این بسته حمایتی ۱۰ بندی، اقدام شایسته‌ای بوده که از سوی دولت انجام شد امیدواریم که این موضوع به بازار سرمایه کمک کند و این بازار به نوعی حمایت شود.

وی اضافه کرد: اقدام شورای عالی بورس و دولت جهت بیمه دارایی‌ها و پورتفوی سهامداران خرد یک تصمیم هوشمندانه و به جا است که باعث بهبود وضعیت مردم و تقویت بازار می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: بسته ۱۰بندی حمایت از بازار سرمایه با بیمه کردن سبد دارایی سبب اطمینان خاطر افراد و کاهش فشار‌های روانی در انگیزه فروش می‌شوداین طرح به شرطی که به صورت مطلوب اطلاع رسانی شود مورد استقبال قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
تایوان خود را آماده جنگ با چین می کند!
معاون وزیر اقتصاد تایوان گفت:

تایوان خود را آماده جنگ با چین می کند!

شاهین احمدی، کارشناس بازار سهام در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد؛

رونق بازار سهام در گرو تصمیمات صحیح مجلس

ارسال نظر
نظرات بینندگان
سهامدار خرد دزد زده
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
حالا که جیب میلیونها سهامدار خرد رو زدید بیمه به چه دردری میخوره.
سهامداران معترض کف خیابان
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۵
سردبیر و خبرنگار و مسئولان محترم 5 مورد زیر را پیگیری کنید.مشکل میلیونها سهامدار بورس و سهام عدالت را رفع کنید.
الف - 4 شرکت شبندر شپنا شتران شبریز سود سهامداران خود را تا شهریور ماه واریز کردن.سود صندوق پالایش هم واریز شده.حالا چرا صندوق پالایش متعلق به وزارت نفت سود سهامداران خود را پرداخت نمیکند و میخواهد با 6 ماه تاخیر در آخر سال در اسفند ماه سود سهامداران را واریز کند؟
چرا سود سهامداران صندوق پالایش 6 ماه در حسابهای صندوق دولتی پالایش بخوابد؟با سودهایی که متعلق به ملت است چه کاری دارند انجام می دهند؟چرا سازمان بازرسی کل کشور و کمیسیون اقتصادی و اصل 90 مجلس و وزارت اقتصاد و وزارت نفت(سهامدار اصلی صندوق پالایش) و دیوان محاسبات جلوی سو استفاده مدیران صندوق پالایش از سودهای سهامداران این شرکت را نمیگیرند؟تازه صندوق پالایش یکم 2 سال است سهامدارانش را متضرر هم کرده و هنوز به قیمت ناو خود نرسیده.اساسنامه هم عملیاتی نکرده اند.چرا دولت پاسخگوی سهامداران بورس نیست؟قوه قضاییه و مجلس چرا نظارت نمیکند؟
ب - رئیس سازمان بورس و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس چندین بار اعلام کردن سود سنواتی سهامداران در سالهای قبل از اردیبهشت 1401 به حساب سهامداران واریز میشود.الان 8 ماه از سال 1401 گذشته و از 700 شرکت بورسی و فرابورسی 550 شرکت بورسی و فرابورسی سود سنواتی سهامداران را واریز نکرده اند.یعنی 80 درصد شرکتها هنوز سود سنواتی سالهای قبل سهامدارانشان را در حساب های خصوصی خود نگه داشته اند و پاسخگوی سهامداران و وراث سهامداران نیستند.شرکتهای ونفت ثبهساز و ثامید سه تا از اون شرکتها هستند که سودهای سنواتی سهامداران را واریز نکرده اند.صدها شرکت ریز و درشت را شامل میشود.
سازمان بازرسی کل کشور و کمیسیون اصل 90 مجلس و وزارت اقتصاد و کمیسیون اقتصادی مجلس هم نظارتی ندارند.استیضاح و سوال و تحقیق تفحص هم انجام نمی دهند؟!
بعد میگویند اعتراض نکنید.بخدا این پولهایی که در سالهای گذشته در حساب شرکتها مانده صاحب داره.پول زحمت کشیده مردم و سود میلیونها سهامدار پیر و جوان و زن و مرد است.چرا به حق حقوق میلیونها سهامدار رسیدگی نمیکنید؟
ج - جلوی معاملات رباتی و الگوریتم در بورس تهران که توسط عده ای خاص و نورچشمی انجام میشود و باعث ضرر به سرمایه بقیه سهامداران معمولی در بورس شده را بگیرید.این معاملات خلاف معاملات عادلانه است.این جرم و تخلف آشکار است.
د - سود سهامداران عدالت و سهامداران بورس حداکثر ظرف یکهفته تا یکماه بعد از مجمع سالیانه شرکتها باید واریز شود.اینکه شرکتها 8 ماه تا یکسال این سودها را در اختیار دارند و پاسخگوی سهامداران نیستن جرم و تخلف است.مجلس و دستگاه قضایی و دولت باید با این فساد شرکتها و سو استفاده از سودهای سهامداران بورس و سهامداران عدالت برخورد کنند.
س - سهام عدالت افراد متوفی قرار بود بهمن 1400 و بعد اردیبهشت 1401 و بهد شهریور 1401 به وراث منتقل شود.چرا وزارت اقتصاد 3 بار وعده دروغ به مردم می دهد بعدش هم پاسخگو نیستند.
چرا خبرگزاری شما و حتی صدا و سیما این 5 مورد را از مسئولان پیگیری قاطع نمیکنید؟بخشی از معترضان در کف خیابان همین سهامداران متضرر و ناراضی هستند.بعد میگویید اعتراض نکنید.جلوی ظلم و فساد را بگیرید هیچ کس اعتراض نمیکند.اگر میخواهید جو سیاسی آرام شود پیگیر بورس و سهام عدالت و حقوق سهامداران باشید.بنفع مردم و نظام است.
یاحق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۹
با این کارها ریالی دریافت نمی کنید جمع بشوید جلوی ریاست جمهوری بفرمایید کار تضمینی رسمی می خواهیم مسکن نداریم بی پولیم موهای سرمان ریخته پول کاشتشو نداریم ماشین نداریم و ۰۰۰